הפסקות חשמל נרחבות ממשיכות לשבש את החיים בסבסטופול, העיר הגדולה ביותר בחצי האי קרים הנמצא בשליטה רוסית, זאת בעקבות תקיפות אוקראיניות מוגברות וחוזרות ונשנות על האזור. התושבים מתמודדים עם שיבושים קשים באספקת החשמל, המשפיעים על שגרת יומם ועל התשתיות החיוניות בעיר.

מושל העיר מטעם רוסיה, מיכאיל רזבוז'אייב, הודיע אתמול (חמישי) כי הוטלו הגבלות על צריכת החשמל ברחבי העיר, וקרא לתושבים להפחית את העומס על הרשת. מפקד כוחות המל"טים של אוקראינה, רוברט ברובדי, הצהיר כי קייב תקפה את תחנת הכוח המרכזית של סבסטופול שבע פעמים בשעות הבוקר המוקדמות של יום רביעי.
רוסיה סיפחה את קרים בשנת 2014, מהלך שגונה על ידי הקהילה הבינלאומית. נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, הצהיר עם היבחרו בשנת 2019 כי בכוונתו להשיב את השליטה על חצי האי, מסר שהתחזק מאז הפלישה הרוסית המלאה לאוקראינה בשנת 2022. בשבועות האחרונים, אוקראינה הגבירה את מאמציה הצבאיים באזור.

ההסלמה האוקראינית שיבשה את חיי היומיום של תושבי חצי האי, והביאה לתקיפות מל"טים תכופות, איסור על מכירת דלק לתושבים רגילים והשעיית מחנות קיץ לילדים. תושבת סבסטופול סיפרה כי התרעות האזעקה הפכו תכופות יותר, עם מספר אירועים מדי יום, וכי העיר הפכה "מסוכנת יותר".
הממשל האזורי בקרים, שהותקן על ידי רוסיה, הודיע ביום ראשון כי דלק יהיה זמין רק לסוכנויות ממשלתיות, ולא לאזרחים או לעסקים. תושבת העיר סיפרה כי אין דלק בתחנות, אך התחבורה הציבורית עדיין פועלת, וכי היא רכשה דלק במחיר גבוה בהרבה כשהיה זמין.

ראש קרים מטעם רוסיה, סרגיי אקסיונוב, הודיע השבוע גם על השעיית כל מחנות הילדים עד ה-1 בספטמבר. סרטונים שצולמו בסימפרופול, העיר השנייה בגודלה בקרים, והועלו לרשת, מציגים כבישים ומרחבים ציבוריים ריקים, כאשר תושבים מתארים תחושה של "אפוקליפסה" ומדפים ריקים בסופרמרקטים.
אוקראינה מנסה להגביר את הלחץ על הקרמלין באמצעות תקיפות עמוקות יותר בשטח רוסיה, תוך התמקדות בבתי זיקוק ובמתקני צבא. כעת, בקרים, קייב מכוונת באופן שיטתי לקישורי תחבורה ונתיבי אספקה מרכזיים, במטרה לשבש את הלוגיסטיקה ולבודד את התשתיות הצבאיות באזור.
