הרב שמואל אליהו יצא היום (חמישי) נגד השיח התקשורתי המנסה לייצר תחושת כישלון וייאוש בציבור. "תכבו את הרדיו. תתנתקו מרעשי הרקע", אמר הרב. "מנסים לשכנע אותנו שאנחנו חלשים, שאנחנו מפסידים ושהכל אבוד. הרעש של החדשות ורשתות המדיה מנסה להשכיח מאיתנו את האמת: עם ישראל לא חלש, הוא רב ועצום".

בדברים שאמר בשיעורו השבועי, הדגיש הרב כי הניסיונות לשבור את רוח העם עומדים בסתירה להלכה: "ישנו איסור תורה מפורש לשבור את רוחו של עם ישראל. המציאות בשטח, גבורת הלוחמים ועוצמתו של העם הזה מספרים סיפור אחר לחלוטין מזה שמנסים להכתיב לנו".
הרב אליהו השווה בין המציאות שלנו לפרשת השבוע, פרשת בלק, בה ניסה בלעם לקלל את העם אך נאלץ לברך. לדבריו, גם כיום התוצאה בשטח שונה מהכותרות: "בלעם בא לקלל את ישראל ויצא מברך. אל תתנו למסכי המדיה לבלבל אתכם, תרימו את הראש בגאווה".

בסיכום דבריו, קרא הרב אליהו לציבור להפנות מבט אל ערכי העם והגבורה המאפיינת אותו: "תכבו את רעשי הרקע, תרימו את הראש בגאווה. זכרו מה כתוב בפרשה: מה טובו אהליך יעקב, משכנותיך ישראל".
