accessibility-icon
share-icon
אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק
אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

הלוחם שנפצע קשה במלחמה התחתן: "הכירו במהלך השיקום"

זיו שזו

זיו שזו

לפני כשעה

1

10

like

0

dislike

מתן לוי, לוחם מילואים שנקרא בבוקר ה-7.10 לרדת לעוטף עזה, נפצע ואיבד ראייתו - זכה לעמוד תחת חופה וקידושין • הזוגיות של השניים החלה במחלקת השיקום בשיבא • עמיר בניון, שהגיע לבקר את מתן באשפוז - ביצע את השיר 'ניצחת איתי הכול' בחופה 


רוצה שנקריא לך?

מגישים

מתן לוי, לוחם מילואים שנפצע באורח קשה במלחמה ואיבד את ראייתו, עמד מוקדם יותר השבוע מתחת לחופה ונישא לתורי, בחירת ליבו. הזוגיות של השניים החלה במהלך השיקום של מתן בבית החולים שיבא. לאחר ששמעה על הפציעה הקשה, ומכיוון שגם אימה מתמודדת עיוורון – תורי לא יכלה להישאר אדישה והגיעה לתמוך בו במסע השיקום המאתגר, המורכב ובעיקר מעורר ההשראה.

maximize-image
אילוסטרציה | צילום: קאנבה

כאמור, מתן שכב במשך שבועיים בטיפול נמרץ בבית החולים סורוקה. במהלך אותם ימים, הזמר עמיר בניון ביקר אותו והקדיש לו את השיר: "ניצחת איתי הכול". בסרטון מצמרר ששיתף, השניים זכו לסגירת מעגל מרגשת במיוחד – כשבניון שר ללוי בדיוק את אותו השיר בדרכו לעבר החופה.

בסרטון שתיעד את הרגע המרגש ביותר שאפשר לחלום עליו, איחל הזמר לנשואים הטריים: "מזל טוב תורי ומתן היקרים". לוי שיתף גם הוא את הסרטון, שמהווה מעין ניצחון אישי, וכתב לאשתו הטרייה חלק ממילות השיר, שמקבלות בהתייחס לסיפורו האישי משמעות מצמררת: "מזל שאלוהים שלח אותך, ניצחת איתי הכול ואנחנו נמשיך לנצח הכול".

כאמור, לאחר שבועיים בהן היה שרוי בקומה מתן התעורר להתמודדות עם כאבים קיצוניים. בריאיון שקיים בעבר, ציין כי אלו היו כאבים כה קשים שלא ניתן לתאר אותם במילים: "הם ממש הפחידו אותי". במשך תשעה חודשים היה מאושפז, ועבר טיפולים ושיקום בשיבא.

לדבריו, כשהכאבים הקשים נרגעו, התחיל לעכל את השינוי הגדול – וההסתגלות לחיים החדשים שלו. כפי שתיאר, התחושה הייתה ממש כמו לידה מחדש, עם למידה של כל המיומנויות שהיו לו מובנות מאליהן – מההתחלה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News