מתוך השכול והכאב העמוק של אירועי השבעה באוקטובר, צמח אמש (שלישי) רגע עוצמתי של נחמה ותקומה לעם ישראל: מרים שני, ששכלה את בעלה סרן אורי שני ז"ל בקרבות הגבורה בכיסופים, נישאה לאופק, מי שהיה מפקדו של אורי ביחידת אגוז. האירוע המרגש, שהוגדר כ"מעמד לאומי", נערך תחת כיפת השמיים וסימל את הבחירה בחיים.
הצגת פוסט זה באינסטגרם
את טקס החופה המיוחד הנחה איש התקשורת ידידיה מאיר, שפתח בדברים מרגשים על הבחירה של הזוג לצטט בהזמנתם את פסוק הנחמה מירמיהו: "וְאַהֲבַת עוֹלָם אֲהַבְתִּיךְ". מאיר הקריא את נבואת הגאולה על בנייה מחדש בהרי יהודה ושומרון והפיכת האבל לששון, וציין כי מדובר ברגע שחורג מהמישור הפרטי אל המישור הלאומי.
אחד הרגעים המצמררים ביותר בטקס התרחש כאשר עלה לברך יהושע שני, אביו של אורי ז"ל ומייסד "פורום הגבורה". בקול חנוק מהתרגשות אך מלא עוצמה, בירך האב השכול את הזוג החדש. "לאחר תקופה של כאב וגעגוע שאין להם מילים, זכינו לראות אור חדש נכנס לחיינו", אמר.

"התפללנו לרגע הזה, חיכינו לו. יהי רצון שנזכה כולנו לראות כיצד מתוך החושך מתגלה אור גדול, וכיצד עם ישראל ממשיך לבחור בחיים, באמונה ובנצח", הוסיף האב השכול. כאמור, יהושע שני היה זה שבישר לעם ישראל על אירוסיהם של אופק ומרים כבר בל"ג בעומר האחרון, ואמש סגר מעגל כשבירך אותם בברכת "שמח תשמח רעים אהובים" תחת החופה.
את הטקס ערך רבה של צפת, הרב שמואל אליהו, בנוכחות בני משפחה וחברים רבים מיחידת אגוז, שליוו את אורי בחייו וכעת מלווים את מרים ואופק בבניית ביתם החדש. "זכיתי להנחות את החופה הזו, זוהי עדות חיה לכוחו של עם ישראל לקום מהעפר ולבחור בחיים", סיכם ידידיה מאיר.
