accessibility-icon
share-icon
נוצר באמצעות בינה מלאכותית
נוצר באמצעות בינה מלאכותית

סכנה לבריאות הציבור: משרד הבריאות סגר אטליז בחיפה

יעל אנקר

יעל אנקר

לפני כשעה

0

like

0

dislike

צו הפסקה מנהלי הוצא לאטליז "שוויק הכי טעים" ברחוב בר כוכבא 1 בחיפה, לאחר שבביקורת שערך משרד הבריאות נמצאו ליקויים תפעוליים, תברואתיים ומבניים חמורים • במשרד הבריאות קבעו כי חומרת הממצאים עלולה להוות סכנה מיידית לבריאות הציבור, והורו על סגירת העסק באופן מיידי


משרד הבריאות הוציא אתמול (רביעי) צו סגירה לאטליז "שוויק הכי טעים", ברחוב בר כוכבא 1 בחיפה, בעקבות ממצאי ביקורת שהעלו, לטענת המשרד, ליקויים חמורים העלולים לסכן באופן מיידי את בריאות הציבור.

maximize-image
images-count2+
משרד הבריאות בירושלים | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

הצו הוצא לאחר ביקורת שנערכה ב־24 ביוני על ידי מפקחת לשכת הבריאות המחוזית, בשיתוף רופאה ורופא וטרינריים ונציגי השירות הווטרינרי של עיריית חיפה.

במשרד הבריאות ציינו כי במהלך הביקורת התגלו ליקויים תפעוליים, מבניים ותברואתיים חמורים, וכי לנוכח חומרת הממצאים קיים חשש ממשי ומיידי לבריאות הציבור. בשל כך הוחלט להורות על הפסקת פעילות העסק באופן מיידי, עוד לפני קיום שימוע.

maximize-image
images-count2+
צילום: רויטרס

בין הממצאים המרכזיים שעלו בביקורת:
פעילות העסק אינה תואמת את תנאי רישיון העסק. בוצעו פעולות ייצור האסורות באטליז שאינו מחזיק ברישיון יצרן ממשרד הבריאות, ובהן הפשרה, הקפאה מחדש, אריזה מחדש וטחינת בשר שלא מול עיני הלקוח.

בוצעו פעולות עיבוד שונות בבשר בניגוד לתנאי הרישיון ולסיווג העסק. תעודות וטרינריות שהוצגו במהלך הביקורת היו, על פי משרד הבריאות, ללא מספר שידור כנדרש. במשרד הבריאות מסרו כי בכוונתם לשקול גם את ביטול אישור המשרד לרישיון העסק, בהתאם להוראות חוק רישוי עסקים, וציינו כי בעבר כבר הוצאו לעסק צווי סגירה בגין ליקויים דומים.

maximize-image
images-count2+
חיידקים, אילוסטרציה | צילום: קנבה

במשרד הבריאות קוראים לציבור להקפיד לרכוש מוצרי בשר רק מבתי עסק הפועלים ברישיון ובהתאם להנחיות התברואה, על מנת לצמצם את הסיכון למחלות שמקורן במזון.

עקבו אחרינו גם ב-Google News