משרד הבריאות הוציא אתמול (רביעי) צו סגירה לאטליז "שוויק הכי טעים", ברחוב בר כוכבא 1 בחיפה, בעקבות ממצאי ביקורת שהעלו, לטענת המשרד, ליקויים חמורים העלולים לסכן באופן מיידי את בריאות הציבור.

הצו הוצא לאחר ביקורת שנערכה ב־24 ביוני על ידי מפקחת לשכת הבריאות המחוזית, בשיתוף רופאה ורופא וטרינריים ונציגי השירות הווטרינרי של עיריית חיפה.
במשרד הבריאות ציינו כי במהלך הביקורת התגלו ליקויים תפעוליים, מבניים ותברואתיים חמורים, וכי לנוכח חומרת הממצאים קיים חשש ממשי ומיידי לבריאות הציבור. בשל כך הוחלט להורות על הפסקת פעילות העסק באופן מיידי, עוד לפני קיום שימוע.

בין הממצאים המרכזיים שעלו בביקורת:
פעילות העסק אינה תואמת את תנאי רישיון העסק. בוצעו פעולות ייצור האסורות באטליז שאינו מחזיק ברישיון יצרן ממשרד הבריאות, ובהן הפשרה, הקפאה מחדש, אריזה מחדש וטחינת בשר שלא מול עיני הלקוח.
בוצעו פעולות עיבוד שונות בבשר בניגוד לתנאי הרישיון ולסיווג העסק. תעודות וטרינריות שהוצגו במהלך הביקורת היו, על פי משרד הבריאות, ללא מספר שידור כנדרש. במשרד הבריאות מסרו כי בכוונתם לשקול גם את ביטול אישור המשרד לרישיון העסק, בהתאם להוראות חוק רישוי עסקים, וציינו כי בעבר כבר הוצאו לעסק צווי סגירה בגין ליקויים דומים.

במשרד הבריאות קוראים לציבור להקפיד לרכוש מוצרי בשר רק מבתי עסק הפועלים ברישיון ובהתאם להנחיות התברואה, על מנת לצמצם את הסיכון למחלות שמקורן במזון.
