accessibility-icon
share-icon
צילום: קנבה
צילום: קנבה

הסיוט של כל מטופל: רופאים נטשו חולים בניתוח לטובת פגישות

אפרת ברינר

אפרת ברינר

לפני כשעה

1

4

like

1

dislike

שערורייה רפואית בבית החולים "OSF סנט אנתוני" באילינוי: שלוש בכירות לשעבר במערך הכירורגי הגישו תביעת "חושפי שחיתויות" מטלטלת, בטענה למחדלי בטיחות חמורים • על פי התביעה, נוירוכירורגים הותירו חולים מורדמים ללא השגחה כדי להשתתף בפגישות, מנתח נצפה נרדם במהלך ניתוח, והנהלת בית החולים בחרה להתנכל לעובדים שהעזו להציף את הנושאים במקום לטפל בהם


תביעה בת 18 עמודים שהוגשה לבית המשפט בארה"ב חושפת תמונה מדאיגה של התנהלות רפואית לכאורה בבית החולים "OSF סנט אנתוני" ברוקפורד, אילינוי. שלוש מנהלות לשעבר בתחום השירותים הכירורגיים – סופיה גודינו, טינה פפרס וסינדמון פרופיט – טוענות כי התריעו שוב ושוב על סכנות ממשיות לחיי מטופלים, אך נתקלו בהתעלמות מצד ההנהלה, שסדרי העדיפויות שלה היו כלכליים ומקצועיים ולא בטיחותיים, כך פורסם היום (חמישי) ב"פוקס ניוז".

maximize-image
images-count2+
ניתוח, אילוסטרציה | צילום: קנבה

התביעה מפרטת שורה של אירועים חריגים שאירעו לאורך שנת 2025:  על פי הנטען, ב-3 בפברואר 2025, שני נוירוכירורגים הותירו מטופל מורדם על שולחן הניתוחים במשך כשעה. באירוע נוסף באפריל 2025, נוירוכירורג עזב מטופל מורדם ל-37 דקות כדי להשתתף בפגישה, מבלי שאף רופא אחר נכח בחדר.

ב-12 באוקטובר 2023, נצפה מנתח נרדם על המיקרוסקופ הכירורגי בזמן ניתוח. למרות אזהרה מוקדמת של אחת התובעות על כך שהמנתח עבד שעות רבות מדי והוא תשוש, ההנהלה אישרה את המשך ההליך.

maximize-image
images-count2+
ניתוח, אילוסטרציה | צילום: קנבה

התובעות טוענות כי ההפקרות בחדרי הניתוח הובילה לחיוב כספי עודף ובלתי מוסרי של מטופלים, שכן התשלום מחושב לפי דקות שהייה בחדר הניתוח. בנוסף, מדווח על שימוש בציוד לא מאושר, הפרות של נהלי סטריליות והתנהגות בריונית כלפי אחיות.

התובעות מדגישות כי לאחר שדיווחו על הליקויים בדרכים המקובלות, הן הוגדרו כ"בעייתיות": סמכויותיהן קוצצו, הן הורחקו מפגישות והוזהרו לחדול מלהגיש דיווחים. אחת התובעות אף טוענת כי מנכ"ל האזור, אוגוסט ג'. קוורצ'אגרוסה, אמר לה מפורשות: "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לאבד אף מנתח". התובעות, שנאלצו להתפטר ב-2025 עקב סביבת עבודה עוינת, דורשות פיצויים בגין התנכלות לעובדים המדווחים על מפגעים בטיחותיים.

maximize-image
images-count2+
ניתוח, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

בית החולים "OSF סנט אנתוני" בחר שלא להגיב לטענות העולות מהתביעה. חשוב לציין כי מדובר בטענות משפטיות שטרם הוכחו בבית המשפט, ולבית החולים תהיה הזדמנות להגיב להן בערכאות. התביעה אינה כוללת תביעות אישיות מצד חולים, אלא מתמקדת בחוק חושפי השחיתויות של מדינת אילינוי, במטרה להגן על עובדי מערכת הבריאות שמתריעים מפני כשלים בטיחותיים בתוך המערכת.

עקבו אחרינו גם ב-Google News