בשורה לחלק מהנהגים, אבל גם אזהרה לאחרים: ועדת הכלכלה אישרה שינויים בשיטת הניקוד שיקלו על מי שביצעו עבירות קלות, אך במקביל תחמיר משמעותית עם נהגים שייתפסו בעבירות מסוכנות כמו שימוש בטלפון בזמן נהיגה, חציית רמזור אדום ונסיעה בשוליים.

אם קיבלתם דו"ח תנועה בשנים האחרונות, השינוי הבא עשוי לעניין אתכם. ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום שורה של תיקונים בשיטת הניקוד, שצפויים להשפיע על מאות אלפי נהגים ברחבי ישראל.
הבשורה המרכזית היא עבור נהגים שביצעו עבירות קלות. לפי התקנות החדשות, עבירות המזכות עד 6 נקודות יימחקו לאחר שנה בלבד במקום שנתיים כיום. המשמעות: נהגים יוכלו "לנקות" את רישום הנקודות שלהם מהר יותר ולהימנע מהסתבכויות מיותרות בהמשך.
בנוסף, אם נהג ייתפס מבצע כמה עבירות באותו אירוע, הוא לא יצבור נקודות על כולן. במקום זאת, יירשמו לחובתו רק הנקודות של העבירה החמורה ביותר. גם בחלק מהעבירות עצמן נרשמה הקלה. כך למשל, עבירת כניסה לצומת שאין אפשרות לפנות אותו, שהייתה גוררת עד היום 6 נקודות, לא תזכה עוד בניקוד כלל.

אלא שלצד ההקלות, מגיעה גם החמרה משמעותית. משרד התחבורה קיבל אישור להעלות את הניקוד בעבירות שנחשבות למסכנות חיים מ-8 ל-10 נקודות. ברשימת העבירות שהופכות ליקרות יותר מבחינת הנהג נמצאות כמה מהנפוצות ביותר בכבישי ישראל: חציית רמזור אדום, שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה, אי מתן זכות קדימה להולך רגל במעבר חצייה ונסיעה בשולי הדרך.
המשמעות היא שנהגים שייתפסו בעבירות אלה יתקרבו מהר יותר לסנקציות הנלוות לשיטת הניקוד, ובהן קורסי נהיגה מונעת, מבחנים חוזרים ואף צעדים נוספים במקרים חמורים.

השינויים מגיעים במסגרת יישום חוק ההפרות המנהליות החדש שנכנס לתוקף בתחילת השנה. בוועדת הכלכלה הסבירו כי המטרה היא ליצור איזון בין הקלה על נהגים שביצעו עבירות טכניות או קלות יחסית, לבין החמרה כלפי עבירות שמסכנות חיים ועלולות להוביל לתאונות קשות. עבור הנהגים, השורה התחתונה פשוטה: עבירות קלות יימחקו מהר יותר, אבל מי שימשיך לנהוג עם הטלפון ביד או להתעלם מרמזור אדום , ישלם על כך מחיר כבד יותר בשיטת הניקוד
