סבב השיחות הסתיים הלילה (בין ראשון לשני) בין המשלחות האמריקאית והאיראנית לאחר 18 שעות דיונים, כאשר על פי הודעה משותפת של המתווכות קטאר ופקיסטן, הצדדים סיכמו על מפת דרכים ליישוב מחלוקות וביסוס יציבות אזורית. חדברי המתווכות המגעים התקיימו באווירה חיובית ובונה, אך נתקלו בקשיים משמעותיים בשל רטוריקה לוחמנית מצד הנשיא דונלד טראמפ, שאיים בראיון ל"פוקס ניוז" כי ארה"ב עשויה "להשתלט" על מצר הורמוז וכינה את האיראנים בביטויים בוטים: "תסגרו אותו ולא תהיה לכם מדינה, אתם אפילו לא תצליחו לחזור למדינה שלכם".

דובר משרד החוץ האיראני, איסמאעיל באקאי, טען כי המשלחת האיראנית הודיעה תחילה על כוונתה להפסיק את השיחות בפורמט המרובע בשל איומי טראמפ. לדבריו, "במהלך הפגישה המרובעת, פורסמה הצהרה מאיימת מארה"ב, דבר שהוביל להודעתנו על אי-רצון להמשיך בשיחות". בסופו של דבר, המתווכות קטאר ופקיסטן הצליחו לשמר את רצף הדיונים בפורמטים טכניים. ראש המשלחת האיראנית, מוחמד באקיר גאליבאף, גינה בפוסט ב-X את מה שהגדיר כ"ייאוש" של טראמפ.
ההסכם קובע הקמת קו תקשורת ישיר לניהול תקריות במצר הורמוז למשך 60 יום, כפי שהוגדר במזכר ההבנות. איראן התחייבה לפעול בכל כוחה להבטחת מעבר בטוח וחינמי לאוניות מסחריות בין המפרץ הפרסי לים עומאן. בנוסף, הוחלט על הקמת "ועדה בדרג גבוה" שתפקח על התהליך המדיני ותוביל קבוצות עבודה ממוקדות בנושאי גרעין, הסרת סנקציות, וניטור ויישוב סכסוכים להבטחת יישום יעיל של ההסכמות.

במישור הכלכלי, שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י הצהיר כי הממשל האמריקאי אישר ויתור על סנקציות בתחום הנפט וסלילת הדרך לשחרור נכסים איראניים מוקפאים בחו"ל. בהקשר זה, מומחה כלכלי מהמשלחת האיראנית, חוסיין קורבנזאדה, ציין כי הושלמה טיוטת הסכם לפטור זמני מסנקציות על נפט ונגזרותיו. עראקצ'י הוסיף כי הושקה "תוכנית פיתוח ושיקום לאומית רחבת היקף".
התפתחות מרכזית נוספת היא הקמת תא לדה-אסקלציה בתיווך קטאר ופקיסטן, שמטרתו להבטיח את סיום הפעילות הצבאית בלבנון, משימה מורכבת לנוכח הפרות חסרות ונשנות של הפסקת האש מטעם חיזבאללה, כאשר רק בסוף השבוע האחרון נהרגו 5 חיילים. בשלב זה, ישראל הסכימה לנצור את האש מחוץ לקו הצהוב במטרה לאפשר את המשך הדיונים. הצוותים הטכניים נשארים בשווייץ למשך השבוע הנוכחי כדי להמשיך לדון בכל הסוגיות על הפרק.

המגעים התנהלו בצל הפיקוד הצבאי האיראני, שהודיע ביום שבת על כוונתו לסגור את מצר הורמוז בתגובה לתקיפות ישראליות בלבנון ולטענות איראן בדבר אי-קיום התחייבויות אמריקאיות. מצר הורמוז מהווה מזה זמן רב קלף מיקוח מרכזי של טהראן בשיחותיה מול המערב.
