פרשת "פאצ' המשיח" שעוררה סערה ציבורית ביממה האחרונה לקראת פתרון. על פי המידע המסתמן היום (חמישי), העונש שהוטל על לוחם חטיבת הנח"ל יקוצר משמעותית. ההחלטה הדרמטית ביותר היא ביטול הדחתו של החייל מתפקידי לוחמה, מה שיאפשר לו לשוב לפעילות מבצעית מלאה עם סיום תקופת המחבוש המקוצרת.

האירוע התרחש אתמול, במהלך סיור שערך הרמטכ"ל, רב-אלוף אייל זמיר, בצפון השומרון. הרמטכ"ל הגיע לעמדת שמירה שבה שהה הלוחם, והבחין כי על מדיו מוצמד פאץ' עם הכיתוב "משיח", בניגוד לפקודות הדיגום המעודכנות.
בעקבות המפגש, הורה הרמטכ"ל על נקיטת צעדים משמעתיים חריפים. הלוחם נשפט ל-30 ימי מאסר בפועל והודח מלוחמה. הסערה לא נעצרה שם: כל שרשרת הפיקוד נענשה, כולל מפקד המחלקה שנשפט ל-14 ימי מאסר על תנאי, נזיפה למפקד הפלוגה והערה פיקודית למפקד הגדוד. מח"ט הנח"ל, אל"מ אריק מויאל, הבהיר למפקדיו כי "הסיפור הוא לא הפאץ', אלא המשמעת והערכים", וכי חוסר משמעת עלול לעלות בחיי אדם.

בעקבות העונש הכבד, עשרות הורים ללוחמים בחטיבת הנח"ל חתמו על מכתב חריף שנשלח לרמטכ"ל, למח"ט הנח"ל ולדרג המדיני, תחת הכותרת "משטרת הפאצ'ים היא יריקה בפרצופם של הגיבורים". במרכז המחאה עמד מכתבה האישי של אם הלוחם, שחשפה את הרקע המורכב של בנה.
"העובדות זועקות לשמיים: מדובר בלוחם שזה עתה יצא משני סבבי לחימה עצימים בלבנון," כתבו ההורים במכתבם. "לוחם שכלל אינו חובש כיפה, אך בחר לענוד פאץ' שמבטא עמדה רווחת של תקווה ואמונה בקרב עם ישראל וחייליו. הלוחם היה בעיצומה של משימת שמירה בעמדה כשהרמטכ"ל עלה אליו, ובמקום לקבל הערכה על שירותו – הוא מצא את עצמו נשלח לחודש שלם מאחורי סורג ובריח והדחה מלחימה. ככה לא מתייחסים לגיבורים".

אם הלוחם הוסיפה בפנייתה האישית לרמטכ"ל כי העונש הדרקוני, הכולל כליאה ממושכת והדחה מהיחידה שבה נלחם בלבנון, עלול "לערער את מצבו הנפשי" של בנה לאחר חודשי הלחימה הרבים שעבר. המחאה הציבורית, שהצטרפו אליה גם שרים וחברי כנסת שטענו לאכיפה בררנית, היא ככל הנראה זו שהובילה כעת להחלטה המסתמנת להקל בעונשו של הלוחם ולהחזירו לשירות קרבי.
