כתבנו הצבאי, הלל ביטון רוזן, הזהיר היום (רביעי) כי השקעת מיליארדי שקלים בהתמודדות נקודתית עם איום הרחפנים עלולה לגרום לנזק עתידי גדול יותר למדינת ישראל. "כאשר אתה משקיע מיליארדי שקלים באיום הספציפי של האויב במקום בחיסולו – אתה מנציח את הבעיה".

לדבריו, ההתמודדות עם איום הרחפנים מורכבת בשל מאפייניהם: "מדובר ברחפנים קטנים, איומים אוויריים שטסים במהירות נמוכה יחסית, וקשה מאוד להתחקות אחריהם. אבל מסתמן שיהיה פתרון משמעותי אולי כבר בקרוב".
עוד הזהיר כי השקעה בפתרון של איום אחד עשויה ליצור נזק: "כאשר אתה משקיע מיליארדי שקלים באיום מאוד ספציפי במקום להשקיע בחיסול האויב, אתה בעצם מנציח את הבעיה. אם היום זה רחפנים, מחר זה עפיפונים, כפי שהיה עם בלוני תבערה, ובהמשך מנהרות, טילים ואיומים נוספים".

לסיכום הבהיר כי הפתרון – אמור להיות הפעלת כוח משמעותית: "לשלול מהאויב את הרצון אי אפשר, אבל את היכולת – כן. לא רק את היכולת הספציפית של האמל"ח. תכתוש אותו – על כל רחפן צריכה להיות משוואה מאוד פשוטה, עשרה מבנים בביירות, וכך צריך לטפל באירוע הזה".
