אירוע הרצח של בנימין ימנו זלקה ז"ל בידי נערים, חלקם בני 13 בלבד, ביום העצמאות האחרון – זעזע מדינה שלמה. אלא שבפרקליטות החליטו להאשים את הדוקר המרכזי בפרשה בעבירת "רצח באדישות", בעוד ששאר המעורבים שתקפו את זלקה הואשמו גם כן בסעיפים מקלים: "חבלה בכוונה מחמירה בצוותא" ו"תקיפה בנסיבות מחמירות".

המשטרה דווקא המליצה להגיש כתב אישום בגין רצח בנסיבות מחמירות – אך בפרקליטות בחרו שלא לאמץ את ההמלצה. על רקע גל האלימות הגואה בקרב בני הנוער, ולאחר שקיימה שני דיונים בנושא, שיגרה יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ קטי שטרית, מכתב לפרקליט המדינה בדרישה לבחון מחדש את סעיפי האישום בפרשה.

כתב אישום הוגש נגד רוצחו של ימנו זלקה | זה העונש הצפוי לו
כך מסרה ח"כ שטרית: "לאחר שני דיונים שקיימתי על רקע גל האלימות הגואה בקרב בני הנוער בוועדה לזכויות הילד בראשותי, פניתי לפרקליט המדינה בדרישה לבחון מחדש את סעיפי האישום בפרשת רצח בנימין ימנו זלקה ז"ל. לא ייתכן שלינץ' אכזרי ומתוכנן, במהלכו צעיר נדקר למוות, יסתכם בעבירת המתה מקוממת של 'רצח באדישות' – ולא יוביל לכתבי האישום החמורים ביותר.

"הבהרתי כי מי שיוצא עם סכין במטרה לפגוע – צריך לתת את הדין במלוא חומרת החוק. לצידו, כל מי שהשתתף, סייע ועודד את המעשה הנורא. הציבור בישראל מצפה לאפס סובלנות כלפי אלימות רצחנית ולהרתעה ברורה וחד-משמעית. בכוונתי להחתים את כלל חברי הכנסת על הפנייה כדי להעביר מסר ברור – דמם של צעירים בישראל אינו הפקר".
