שיתוף פעולה אסטרטגי נגד האיום האיראני: דיווח בוול סטריט ג'ורנל חושף כי ראש המוסד, דדי ברנע, ביקר בחשאי באיחוד האמירויות לפחות פעמיים במהלך המלחמה עם איראן. על פי גורמים ערביים ואדם המעורה בפרטים, הביקורים נועדו לתיאום המהלכים במלחמה, והם מהווים עדות נוספת להידוק השותפות הביטחונית בין ישראל למדינת המפרץ.

על פי הפרסום, ביקוריו החשאיים של ברנע התקיימו בחודשים מרץ ואפריל. הדיווח שופך אור על התיאום הביטחוני ההדוק בין שתי המדינות, במסגרתו ישראל שלחה לאיחוד האמירויות סוללות כיפת ברזל ועשרות אנשי צבא להפעלתן, במטרה להגן מפני מתקפות איראניות. במקביל, איחוד האמירויות ביצעה תקיפות צבאיות בשטח איראן, כולל פגיעה בבית זיקוק באי לבאן.

החשיפה הדרמטית של השגריר האקבי על הברית החדשה מול איראן
הפרטים החדשים מדגישים את עומק הקשרים המתפתחים בין ישראל למדינות ערב המתונות, החולקות אינטרס משותף בבלימת התקיפות מצד טהרן. בעיתון ציינו כי פנו למשרד החוץ של איחוד האמירויות ולמשרד ראש הממשלה בישראל בבקשה לתגובה, אך זו לא התקבלה.

בהקשר לכך, שגריר ארה"ב בישראל, מייק האקבי חשף אתמול כי ישראל העבירה סוללות "כיפת ברזל" וצוותים מקצועיים לאיחוד האמירויות. בדברים שנשא באוניברסיטת תל אביב, סיפק האקבי אישור רשמי ראשון למהלך הביטחוני והדגיש כי פריסת המערכות היא מימוש ישיר של הסכמי אברהם והפיכתם לברית צבאית לכל דבר. "ישראל היא לא האויב הטבעי שלכם, היא המגן שלכם", הצהיר השגריר.
