דיווחים מודיעיניים חושפים כי איחוד האמירויות הצטרפה למעגל הלחימה הפעיל נגד איראן. המדינה, ששימשה בעבר כמרכז כלכלי ותיירותי יציב, שינתה את פניה בעקבות מתקפות חסרות תקדים מצד טהראן. חיל האוויר האמירתי ביצע גיחות התקפיות בעומק איראן, כאשר הממשל האמריקני מביע תמיכה שקטה במהלך ומעודד מדינות נוספות במפרץ להצטרף למאבק, כך פורסם הלילה (שני) ב"וול סטריט ג'ורנל".

איחוד האמירויות הפכה ליעד העיקרי של המשטר האיראני. למעלה מ-2,800 טילים וכטב"מים שוגרו לעבר המדינה – מספר גבוה משמעותית מהמתקפות שכוונו לעבר ישראל. הפגיעות המתמשכות הובילו לשיתוק תנועת המטוסים, פגיעה אנושה בשוק הנדל"ן וגל פיטורים נרחב בענף התיירות.
בשיחות סגורות הבהירו גורמים במפרץ כי חל שינוי יסודי בתפיסת האיום. אבו דאבי רואה כעת באיראן שחקן עוין הנחוש לערער את המודל הכלכלי של המדינה. במקביל לפעילות הצבאית, האמירויות נקטו בצעדים כלכליים חריפים הכוללים סגירת בתי ספר ומועדונים המזוהים עם טהראן בדובאי, וצמצום משמעותי של מתן אשרות כניסה לאזרחים איראנים.

הבית הלבן נמנע מלהתייחס ישירות למעורבות האמירתית, אך הדגיש כי הנשיא טראמפ מחזיק בכל האופציות פתוחות ומפעיל לחץ מקסימלי על המשטר בטהרן. גורמים צבאיים מציינים כי חיל האוויר של האמירויות מפגין יכולות דיוק גבוהות בביצוע התקיפות, זאת לאחר שיכולות ההגנה האווירית של איראן נפגעו קשות על ידי ארה"ב וישראל.
למרות הצהרות מדינות המפרץ בתחילת המלחמה כי לא יאפשרו שימוש בשטחן לתקיפות, המתקפות האיראניות על מרכזי אוכלוסייה ותשתיות אנרגיה שינו את התמונה. איחוד האמירויות הידקה את שיתוף הפעולה הצבאי עם ארה"ב והפכה למדינה המיליטנטית ביותר באזור נגד איראן.

הפיכת איחוד האמירויות לצד לוחם היא נקודת מפנה אסטרטגית. טהרן מנסה כעת לתקוע טריז בין אבו דאבי למדינות מפרץ אחרות המנסות לתווך בסיום המלחמה. המעבר של האמירויות לתקיפות ישירות מעיד על נכונות להשתמש בכוח צבאי כדי להגן על המוניטין של המדינה כמרכז עסקי בטוח. מדובר בהתפתחות דרמטית שמשנה את מאזן הכוחות במפרץ ומחזקת את החזית האנטי-איראנית בגיבוי אמריקני.
