אחרי שסיימה את דרכה ביורוליג, הפועל תל אביב כבר החלה בבניית הסגל לעונה הבאה: השם החם ביותר שנמצא על הכוונת הוא יאן מונטרו. האדומים פנו לסוכנו של הגארד בן ה-22, שנחשב כיום לאחד השחקנים הלוהטים והמבוקשים ביותר באירופה, והבהירו כי בכוונתם להפעיל את סעיף היציאה בחוזהו. מונטרו חתום בוולנסיה עד קיץ 2028, אך מחזיק בסעיף שחרור משמעותי לקבוצות יורוליג, והפועל הבהירה כי לא תהיה לה בעיה לשלם את הסכום הנדרש.

יש לציין כי האדומים כבר הגישו הצעה רשמית למונטרו, המוערכת בכ-2.5 מיליון דולר לעונה. הבעלים עופר ינאי לא הסתיר את שאיפותיו לבנות קו אחורי אימתני שיוכל להתחרות על כל התארים. "אני סקרן מאוד לראות קו אחורי שכולל את יאן מונטרו, וסיליה מיציץ’ ואלייז’ה בראיינט", אמר.
עם זאת, המשימה של ינאי והנהלת הקבוצה לא תהיה פשוטה; הגארד מחזיק במספר הצעות גבוהות נוספות, כולל פניות מה-NCAA בארה"ב בסכומים שעל פי ההערכות עולים על 4 מיליון דולר ברוטו לעונה. השחקן עצמו הודיע כי יקיים ביום חמישי הקרוב סבב שיחות עם המועדונים המעוניינים בו בטרם יקבל החלטה סופית על עתידו.

מונטרו רשם עונה חסרת תקדים במדי ולנסיה, במהלכה נבחר לכוכב העולה של היורוליג ואף נכלל בחמישיית העונה של המפעל. הוא הוביל את קבוצתו למקום השני בתום העונה הסדירה, ובסדרת הפלייאוף נגד פנאתינייקוס רשם הישג היסטורי: במשחק השני ב"אואקה" (והרביעי בסדרה), הוא שבר את שיא כל הזמנים למדד במשחק פלייאוף (45), לאחר שקלע 29 נקודות לצד 7 ריבאונדים ו-7 אסיסטים.
ממוצעיו העונתיים של מונטרו עומדים על 14.4 נקודות, 4.8 אסיסטים ו-3 ריבאונדים למשחק. זכורה במיוחד הופעתו נגד הפועל תל אביב עצמה, אז להט עם 29 נקודות והוביל את ולנסיה לניצחון דרמטי. לאחר אותו משחק הודה מונטרו כי היה קרוב מאוד להצטרף לאדומים כבר בקיץ האחרון. במועדון מקווים כי החבילה הכלכלית הנדיבה, לצד האפשרות להוביל פרויקט שאפתני, יטו את הכף לטובת המעבר לישראל.
