ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, קרא אתמול (ראשון) לאזרחי המדינה לחסוך בדלק, להימנע מקיום חתונות בחו"ל ולעבוד מהבית, על רקע ההשפעות האנרגטיות של המלחמה עם איראן, המורגשות היטב במדינה המאוכלסת ביותר בעולם. את הדברים אמר מודי במהלך עצרת ציבורית שקיים.

בנאומו פירט ראש הממשלה את הצעדים הנדרשים: "עלינו לצמצם את השימוש שלנו בבנזין ובסולר. בערים עם קווי מטרו, עלינו להחליט לנסוע במטרו. אם אנחנו חייבים להשתמש במכונית, אז עלינו לנסות לנסוע ברכבים משותפים". הוא הוסיף וקרא להודים להימנע מקניית תכשיטי זהב כדי לחסוך במטבע חוץ.
מודי התייחס גם לתרבות הגוברת של קיום אירועים מחוץ למדינה. "בקרב המעמד הבינוני, יש תרבות גוברת של קיום חתונות בחו"ל, טיולים לחו"ל וחופשות בחו"ל", אמר. "עלינו לדחות את הנסיעות לחו"ל לפחות בשנה". בשנים האחרונות, זוגות הודים רבים בוחרים להתחתן ביעדים פופולריים כמו תאילנד.

הודו, המונה למעלה מ-1.4 מיליארד תושבים, נחשבת לאחת המדינות הפגיעות ביותר למשבר אנרגטי, בשל תלותה הגבוהה בייבוא נפט וגז מהמזרח התיכון דרך מצרי הורמוז. בעבר, הממשלה ההודית כבר הפעילה סמכויות חירום כדי להסיט דלק ממשתמשים תעשייתיים לטובת שמירה על אספקה רציפה למשקי הבית.
