ארגון זכויות האדם "בצלמו" שיגר היום (ראשון) פנייה דחופה לפרקליט המדינה, עמית איסמן, בדרישה לבחון מחדש ולהחמיר משמעותית את סעיפי האישום נגד המעורבים ברצח המזעזע של ימנו זלקה ז"ל. המקרה, שעורר סערה ציבורית נרחבת, עוסק בצעיר בן ה-21 בלבד שנרצח לאחר שביקש להגן על הסדר בפיצרייה שבה עבד.

במכתב, מפורטות נסיבות האירוע הקשות: המנוח ביקש מעבריינים שהגיעו לחנותו להניח לאורחים במקום, ובתגובה הם חזרו במטרה לרצוח אותו "על לא עוול בכפו". למרות חומרת המעשה, הוגשו נגד המעורבים כתבי אישום בסעיפים מקלים יחסית של רצח באדישות או חבלה, ולא רצח בכוונה תחילה.

בארגון "בצלמו" מתריעים כי "הקלה בסעיפי האישום בתיקי רצח אלימים שולחת מסר מסוכן של זלזול בחיי אדם". עוד נטען במכתב כי קיימת תחושה קשה בציבור, ובייחוד בקהילה האתיופית, כי דמו של המנוח הופקר אל מול "סוללה ענקית של עורכי דין שעומדים לטובת העבריינים". לפנייה צורפו גם דברי שר החינוך, יואב קיש, שקרא להחמיר את הענישה.

משפחתו של ימנו זלקה הטיחה בפרקליטות מוקדם יותר היום כי היא "בחרה בצד של העבריינים". לדברי המשפחה, "במקום להבין את גודל השעה ולהגיש כתבי אישום עם אישומים חסרי תקדים שימנעו את הרצח הבא, הם בחרו להקל ולהוציא בזול את הרוצחים של ימנו. הרוצח צדק – הוא ידע בדיוק איזה ראיות הוא צריך להעלים כדי לצאת בזול. הטענה של הפרקליטות שאין מספיק ראיות – היא ביזיון. יש כל כך הרבה ראיות שמוכיחות תכנון, ביצוע וכוונת תחילה לרצח. אך בזמן שכולם רואים את המציאות בצורה ברורה- הפרקליטות בוחרת להיות עיוורת ולאפשר את הרצח הבא".

שי גליק, מנכ"ל ארגון "בצלמו", מסר בתגובה: "לא נשלים עם מצב שבו פשיעה חמורה ואכזרית כל כך נענית בענישה שאינה הולמת. ימנו זלקה ז"ל נרצח רק כי ניסה להגן על הסדר בחנותו, והעובדה שהפרקליטות בחרה להגיש כתבי אישום מקלים בניגוד לעמדת המשטרה היא תעודת עניות למערכת אכיפת החוק. אנו מצפים מפרקליט המדינה להתערב אישית ולוודא שהאישומים ישקפו את חומרת הרצח המזוויע".
