accessibility-icon
share-icon
צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

מכתב חריף נשלח לפרקליט המדינה: "מסר של זלזול בחיי אדם"

יצחק אבוחצירא

יצחק אבוחצירא

כג אייר ה'תשפו (10.05.26)

8

4

like

0

dislike

ארגון "בצלמו" פנה במכתב חריף לפרקליט המדינה עמית איסמן בדרישה להחמיר את סעיפי האישום נגד המעורבים ברצח ימנו זלקה ז"ל • בארגון טוענים כי הגשת אישום על רצח באדישות ולא בכוונה תחילה מהווה זלזול בחיי אדם: "דמו הופקר כי אין לו סוללת עורכי דין" • משפחתו של זלקה: "הפרקליטות בחרה בצד של העבריינים"


רוצה שנקריא לך?

מגישים

ארגון זכויות האדם "בצלמו" שיגר היום (ראשון) פנייה דחופה לפרקליט המדינה, עמית איסמן, בדרישה לבחון מחדש ולהחמיר משמעותית את סעיפי האישום נגד המעורבים ברצח המזעזע של ימנו זלקה ז"ל. המקרה, שעורר סערה ציבורית נרחבת, עוסק בצעיר בן ה-21 בלבד שנרצח לאחר שביקש להגן על הסדר בפיצרייה שבה עבד.

maximize-image
images-count3+
הפגנה לצדק למען זלקה | צילום: רועי אלימה, פלאש 90

במכתב, מפורטות נסיבות האירוע הקשות: המנוח ביקש מעבריינים שהגיעו לחנותו להניח לאורחים במקום, ובתגובה הם חזרו במטרה לרצוח אותו "על לא עוול בכפו". למרות חומרת המעשה, הוגשו נגד המעורבים כתבי אישום בסעיפים מקלים יחסית של רצח באדישות או חבלה, ולא רצח בכוונה תחילה.

maximize-image
images-count3+
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בארגון "בצלמו" מתריעים כי "הקלה בסעיפי האישום בתיקי רצח אלימים שולחת מסר מסוכן של זלזול בחיי אדם". עוד נטען במכתב כי קיימת תחושה קשה בציבור, ובייחוד בקהילה האתיופית, כי דמו של המנוח הופקר אל מול "סוללה ענקית של עורכי דין שעומדים לטובת העבריינים". לפנייה צורפו גם דברי שר החינוך, יואב קיש, שקרא להחמיר את הענישה.

maximize-image
images-count3+
צילום: פרטי

משפחתו של ימנו זלקה הטיחה בפרקליטות מוקדם יותר היום כי היא "בחרה בצד של העבריינים". לדברי המשפחה, "במקום להבין את גודל השעה ולהגיש כתבי אישום עם אישומים חסרי תקדים שימנעו את הרצח הבא, הם בחרו להקל ולהוציא בזול את הרוצחים של ימנו. הרוצח צדק – הוא ידע בדיוק איזה ראיות הוא צריך להעלים כדי לצאת בזול. הטענה של הפרקליטות שאין מספיק ראיות – היא ביזיון. יש כל כך הרבה ראיות שמוכיחות תכנון, ביצוע וכוונת תחילה לרצח. אך בזמן שכולם רואים את המציאות בצורה ברורה- הפרקליטות בוחרת להיות עיוורת ולאפשר את הרצח הבא".

maximize-image
images-count3+
צילום: פלאש 90

שי גליק, מנכ"ל ארגון "בצלמו", מסר בתגובה: "לא נשלים עם מצב שבו פשיעה חמורה ואכזרית כל כך נענית בענישה שאינה הולמת. ימנו זלקה ז"ל נרצח רק כי ניסה להגן על הסדר בחנותו, והעובדה שהפרקליטות בחרה להגיש כתבי אישום מקלים בניגוד לעמדת המשטרה היא תעודת עניות למערכת אכיפת החוק. אנו מצפים מפרקליט המדינה להתערב אישית ולוודא שהאישומים ישקפו את חומרת הרצח המזוויע".

עקבו אחרינו גם ב-Google News