בזמן שמצרים טובעת בתוך הקלחת המדינית והכלכלית, נדמה שיש מי שמחפשים להפנות את האש לעבר השעיר לעזאזל הקבוע – מדינת היהודים. העיתונאי המצרי נשאת אל-דהי יצא בימים האחרונים במתקפה שלוחת רסן, במסגרתה טען לקיומה של ברית דמיונית בין המודיעין הישראלי לבין "האחים המוסלמים".
בשידור חי שהעביר בדף הפייסבוק הרשמי שלו, הזהיר אל-דהי מפני מה שכינה "המזימה הגלויה המתוכננת נגד מצרים". לדבריו, קיים "תיאום ברמה גבוהה בין ארגון הטרור 'האחים המוסלמים' וכלי התקשורת שלו, לבין פלטפורמות מודיעין ישראליות וגופים ערביים חשודים אחרים".
לפי אל-דהי, לא מדובר באירוע מקרי אלא בתוכנית סדורה שהחלה בסוף מרץ ונמשכה 40 יום, במטרה "לערער את האמון בחוזקה של הכלכלה המצרית ולהפיץ שמועות שווא על 'פשיטת רגל של המדינה' וחוסר יכולתה להחזיר את חובותיה".

העיתונאי המצרי לא עצר שם והאשים את ישראל בניסיון לחבל ביחסים הדיפלומטיים של מצרים עם שכנותיה. לדבריו, המזימה נועדה לזרוע מחלוקת בין מצרים לשכנותיה במפרץ באמצעות טענות שווא לפיהן מצרים נטשה את אחיה או שרק 'נס' יוכל להציל אותה". הוא אף טען כי התוכנית נועדה "להסית לפאניקה ולעודד אזרחים למשוך את כספם מהבנקים באמתלה של קריסת מערכת הבנקאות.
אל-דהי ניסה לקשור בין דמויות ישראליות לבין פעילים פוליטיים מצרים, תוך שהוא מפריח האשמות חסרות בסיס: "הסיפור סנסציוני ואינו זקוק להוכחה; מה שאומר המזרחן הישראלי אדי כהן, המשויך ליחידה 8200 של המוסד, זהה למה שאומר הנמלט מוחמד סעד ח'ייראללה, הפועל מתל אביב וכותב בעיתון הישראלי מעריב נגד הצבא המצרי".
