האם המלחמה הקשה ביותר על אדמת אירופה בעשורים האחרונים עומדת בפני נקודת מפנה? נשיא רוסיה ולדמיר פוטין הכריז היום (שבת) במהלך שיחה עם עיתונאים כי המלחמה באוקראינה מתקרבת לסיומה, והבהיר כי מדינתו אינה מתנגדת לתיווך אמריקני.

פוטין ציין כי ראש ממשלת סלובקיה, רוברט פיצו, העביר לו הצעה רשמית מנשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, לקיום פגישה אישית בין השניים. עם זאת, פוטין בחר להשיב להצעה בטון נחרץ המדגיש את יחסי הכוחות: "מי שרוצה להיפגש – שיגיע למוסקבה", הבהיר, כשהוא פוסל למעשה פגישה בטריטוריה נייטרלית או בקייב.
בנוסף, פוטין הדגיש כי אם אוקראינה הייתה מנסה לשבש את חגיגות "יום הניצחון" במוסקבה, רוסיה הייתה מגיבה ב"מתקפות טילים מסיביות לעבר מרכז קייב". לדבריו, מוסקבה אף עדכנה מראש שותפים זרים על האפשרות לתגובה כזו.

במישור האופרטיבי, נראה כי פוטין אינו מוריד את הרגל מהגז. למרות ההצהרות על סיום המלחמה, הוא הנחה את ראשי הצבא הרוסי "למקד את מלוא תשומת הלב בהבסתו הסופית של האויב".
