רשת "פוקס ניוז" האמריקנית דיווחה היום (שישי) כי ארה"ב תקפה ספינות ענק שהכילו מכליות נפט ריקות בזמן שניסו לשבור את המצור בהורמוז. ידיעה זו מגיעה לאחר ההסלמה הלילית באזור המצר בה ארה"ב תקפה יעדים איראנים בעיר הנמל בנדר עבאס.

האירוע בלילה התחיל כאשר התקשורת האיראנית דיווחה על כך שנשמעו פיצוצים באזור העיר בנדר עבאס – שיושבת על חופי מצר הורמוז. בעוד שתחילה טענו האיראנים כי מדובר בירי הרחקה של ספינות שהתקרבו למצר על ידי משמרות המהפכה, מאחור יותר התגלה כי ארה"ב היא זו שאחראית לפיצוצים לאחר שתקפה מספר יעדים בעיר הנמל האיראנית.
לאחר ההודעה, איראן מיהרה להאשים את ארה"ב בהפרת הפסקת האש ואף הוסיפה כי הרפובליקה האסלאמית תגיב בעוצמה נגד ארה"ב: "אמריקה הפושעת והתוקפנית והמדינות התומכות בה חייבות לדעת כי הרפובליקה האסלאמית של איראן, כמו בעבר, חזקה וללא כל ספק תעניק תגובה קשה לכל תקיפה או תוקפנות".

לאחר שהאשימו את ארה"ב בהפרת ההסכם, חיל הים של משמרות המהפכה הגיב ותקף בעצמו את הכוחות האמריקניים באזור הורמוז. פיקוד המרכז של ארה"ב הגיב לתקיפה האיראנית וטען כי אף נכס אמריקני באזור לא הותקף, וכי אינו מעוניין בהסלמה: "אנחנו לא מבקשים הסלמה, אבל אנחנו מוכנים להגן על כוחותינו אם נצטרך".
בעקבות האירועים הללו, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ איים על איראן והזהיר כי אם טהרן לא תחתום על ההסכם "מהר", ארצות הברית תפעל נגדה בעתיד "הרבה יותר חזק, ובהרבה יותר אלימות".

בהמשך תקף טראמפ את איראן בחריפות: "מדינה רגילה הייתה מאפשרת למשחתות האלה לעבור, אבל איראן אינה מדינה רגילה. היא מונהגת על ידי משוגעים, ואם הייתה להם הזדמנות להשתמש בנשק גרעיני, הם היו עושים זאת, ללא ספק".
נוסף על כך, איראן שבה היום לתקוף את איחוד האמירויות בטילים בליסטיים וכטב"מים. משרד ההגנה של אבו דאבי הודיע כי מערכות ההגנה האווירית יירטו 2 טילים בליסטיים ו-3 כטב"מים. משרד ההגנה האמירתי הוסיף כי בהתקפה הנוכחית נפצעו שלושה בני אדם באורח בינוני, מה שהעלה את מספר הפצועים מתקיפות איראניות במהלך המערכה האחרונה ל-230 בני אדם.
