ההסתה המצרית כלפי ישראל נמשכת ללא הפסקה. התקשורת בארץ הנילוס, שלא פותחת פה ללא אישור מפורש מהמודיעין המצרי, מכנה את ראש הממשלה נתניהו פושע מלחמה ומדינת ישראל ישות טרור- וכועסים על כך שאנו נלחמים בטרור בעצמנו.
أحمد موسى يفتح النار ويحذر: لا أمان لإسرائيل أبدا
#على_مسئوليتى #أحمد_موسى #صدى_البلد pic.twitter.com/aODs10xVtS— صدى البلد (@baladtv) May 6, 2026
במהלך תוכנית בערוץ "בלאד טי.וי" במצרי, מגיש התוכנית אחמד מוסא פתח באש והזהיר כי לא יהיה לישראל ביטחון לעולם. המגיש האנטישמי המשיך במונולוג הסתה שהאשים את ישראל בהפרה של הפסקות האש בעזה ולבנון מבלי להתייחס להפרות של ארגוני הטרור מולם נחתמו ההסכמים.
מוסא: "כאשר דיברתי על השאיפות של נתניהו פושע המלחמה, לא ידעתי על התקיפה על ביירות ולא על התקיפה בעזה – אין אמון בממשלה הישראלית הזו או שתבוא אחריה. התקיפה בדאחיה הייתה מזעזעת והוא (נתניהו) אמר שזה בתיאום עם הממשל האמריקני. האם יש הפסקת אש או לא? אתה תקפת אחד הבכירים בחיזבאללה וגם את בנו של ח'ליל אל-חיה בעזה כלומר תקיפות כאן ותקיפות שם. אז האם ניתן לדבר על שלום עם הישות הזו? לא בכלל לא – אין אמון בישראל".

במצרים כנראה ששכחו את אירועי האביב הערבי לפני 15 שנה – בהם פתחו באש והרגו מאות מהאזרחים שלהם. אמנם יש הסכם שלום בין מצרים לישראל, אך בפועל קהיר לא מתנהגת כמי שמכבדת את שכניה, מספיק לשמוע כמה מילים מהתקשורת שלהם כדי לראות את הלכי הרוח האנטי ישראלי. הגיע הזמן שגם בישראל יתחילו להשיב לטענות השווא האלה.
ראוי לציין כי באומה של מעלה ל-100 מיליון אזרחים, התוכניות הללו נצפות על ידי מיליוני אנשים. לא רק שזה לא תורם לשלום הקר – אלא מעודד פיגועים ומעשה טרור. מעבר לכך, זה מנוגד להסכמי קאמפ דייוויד אשר קובעים במפורש על הפסקת ההתקפות ההדדיות התקשורתיות בין שני הצדדים. בעוד שישראל מכבדת את זה, המצרים כאמור ממשיכים להפר את ההסכמים.

הגיע הזמן שישראל תתייחס לאיומים הללו ברצינות, לרבות התרגיל הצבאי שנערך לאחרונה על הגבול המשותף. עלינו להזכיר להם חד וברור כי אין צודקת מהמלחמה שאנו מנהלים – ושאנחנו לפחות הורגים טרוריסטים ולא את האזרחים של עצמנו.
