גורמים בכירים בוושינגטון מבהירים כי ה"מסגרת" שהוצעה לטהרן כוללת שמונה קווים אדומים בלתי מתפשרים, שנועדו להבטיח פירוק פיזי של היכולות הגרעיניות ולא רק הקפאה זמנית. הנשיא טראמפ, שציין כי הצדדים מתקרבים להסכם, הבהיר כי הוא מוכן "לשבור את הכלים" אם ההצעה האיראנית לא תעמוד בסטנדרטים האמריקאיים, כך דווח היום (חמישי) ב"וול סטריט ג'ורנל".

הקווים האדומים של ארה"ב בשיחות הגרעין ממוקדים בשלילת היכולת של איראן לפרוץ לנשק גרעיני בעתיד הנראה לעין. בראש הרשימה עומדת הדרישה לפירוק פיזי של המתקנים בפורדו, נתנז ואספהאן, ואיסור גורף על עבודות גרעין תת-קרקעיים – כולל באתר תחת "הר פיקאקס".
הנשיא טראמפ כתב אתמול ברשתות החברתיות: "אם הם לא יסכימו, ההפצצות יתחילו. אנחנו מתקרבים לעסקה, אבל כבר הרגשתי ככה איתם בעבר, אז נראה מה יקרה". מסגרת הזמן שניתנה לאיראן על ידי הנשיא היא שבוע אחד.

בנוסף לפירוק המתקנים, ארה"ב דורשת מנגנון פיקוח חסר תקדים הכולל בדיקות "לפי דרישה" עם עונשים מיידיים על כל הפרה. בתחום העשרת האורניום, וושינגטון מציבה רף גבוה במיוחד. ביניהם: איסור העשרה ל-20 שנה, והעברת כל האורניום המועשר שבידי איראן לידיים חיצוניות, כולל מאגרים ברמות של 5%, 20% ו-60%.
רפאל גרוסי, מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, הסביר את חשיבות הדרישה: "60 אחוזים הם עדיפות ברורה, אבל גם רמה של 20 אחוזים היא השלב הקודם והיא משמעותית. כמות גדולה של 5 אחוזים תדרוש כנראה שיקול ספציפי".

המומחים מדגישים כי הגעה לרמת העשרה של 20% מהווה כבר 90% מהדרך להפקת אורניום בדרגת נשק, ולכן דרישת הפירוק הכרחית. אנדריאה סטריקר, מומחית גרעין מהקרן להגנה על דמוקרטיות, מוסיפה כי ארה"ב זקוקה ל: "פירוק תחת פיקוח של כל הצנטריפוגות, כולל רכיבים ויכולות ייצור, יחד עם מתקנים וחומרים לעיבוד מחדש של פלוטוניום".
בניגוד להסכם של ממשל אובמה, הממשל הנוכחי דורש פירוק פיזי של יכולות ולא רק הקפאה. המשמעות היא שאיראן לא תוכל "להדליק מחדש" את התוכנית ביום שאחרי ההסכם. בנוסף, הקלת הסנקציות לא תינתן על עצם החתימה, אלא תהיה קשורה לביצוע הפירוק בפועל. סנקציות הקשורות לטרור ולזכויות אדם יישארו בתוקף כל עוד המשטר לא ישנה את התנהגותו בתחומים אלו.

בסך הכל, הקווים האדומים שהציב הממשל האמריקאי כוללים דרישה חד-משמעית לפירוק פיזי של מתקני הגרעין בפורדו, נתנז ואספהאן, איסור מוחלט על עבודות גרעין תת-קרקעיות והקפאת העשרת האורניום למשך 20 שנה לפחות.
בנוסף, איראן תידרש למסור את כל מאגרי החומר המועשר שברשותה, לספק הצהרה רשמית על ויתור על שאיפותיה לנשק גרעיני, ולהסכים למשטר פיקוח פולשני הכולל בדיקות פתע "לפי דרישה" עם סנקציות מיידיות על כל הפרה.

לצד דרישות אלו, התנאים כוללים את פתיחתו המלאה והבלתי מוגבלת של מצר הורמוז לשיט חופשי, כאשר הסרת הסנקציות האמריקאיות תותנה בביצוע המבצעי של שלבי הפירוק בשטח ולא בעצם החתימה על מסמכי ההסכם.
