פיקוד העורף הודיע היום (שני) כי בתום הערכת מצב הוחלט להותיר את הנחיות ההתגוננות על כנן, ללא החרפה או הקלה, עד לסוף השבוע הקרוב. ההנחיות נועדו לשמר את שגרת החירום בישראל תוך מתן מענה לאיומים המשתנים משתי החזיתות.

ההחלטה משקפת ניתוח מודיעיני המאזן בין הצורך להגן על העורף לבין החשיבות שבשמירה על החוסן הלאומי ותפקוד הכלכלה בעת לחימה מתמשכת. המדיניות הנוכחית תתעדכן באופן שוטף בהתאם להתפתחויות בשטח וכמות ההתרעות בזמן אמת.
פעילות מצומצמת: קו העימות, המרכז והדרום
באזורי קו העימות, הגולן, הגליל, ירושלים, גוש דן, השפלה, הנגב ואילת, תמשיך להתקיים פעילות מצומצמת בלבד. באזורים אלו לא יתקיימו פעילויות חינוכיות (למעט חריגים שאושרו מראש).

התקהלויות הוגבלו לעד 50 אנשים בלבד, וזאת בתנאי שקיים מרחב מוגן תקני בקרבת מקום. כמו כן, חופי הרחצה באזורים אלו יישארו סגורים לציבור. מקומות עבודה יורשו לפעול רק במידה וניתן להגיע מהם למרחב מוגן תקני בתוך זמן ההתגוננות המוגדר לאותו אזור.
פעילות חלקית: גליל תחתון, יו"ש ועוטף עזה
באזורים הכוללים את הגליל התחתון, בקעת בית שאן, יהודה ושומרון ועוטף עזה, תתאפשר פעילות חלקית וגמישה יותר. ביישובים אלו ניתן לקיים פעילויות חינוכיות במוסדות הכוללים מרחב מוגן תקני זמין. המגבלה על התקהלויות עומדת על עד 50 אנשים בשטח פתוח ועד 100 אנשים בתוך מבנה סגור. פעילות במקומות העבודה תתאפשר בכפוף לקיומו של מיגון תקני הנגיש לעובדים בזמן אמת.

בפיקוד העורף מדגישים כי המדיניות הנוכחית לוקחת בחשבון את הצורך לשמר את המשק הישראלי כחלק מהמאמץ המלחמתי הכולל. הציבור מתבקש להמשיך ולגלות ערנות, במיוחד לאור גלי הירי האחרונים, ולהקפיד על הנחיות מצילות חיים: כניסה למרחב מוגן בזמן אזעקה ושהייה של 10 דקות לפחות בתוכו. שיתוף הפעולה של האזרחים הוא מרכיב קריטי ביכולת של העורף לעמוד באתגר הביטחוני המורכב בשתי החזיתות בו-זמנית.
