לפני כשבוע דרשה היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, להקפיא לאלתר את פעילות מדור ההסתות במשטרה, והיום (ראשון), כצפוי הגיעה תשובת בג"ץ, שהקפיא בצו ארעי את פעילות המדור, האחראי על איתור מסיתים לטרור.

בהחלטה שהוגשה מטעם שופט העליון יחיאל כשר, נכתב: "בשלב זה, ניתן בזאת צו ארעי שלפיו יאסר על המשיבה מלבצע 'ניטור יזום' אחר אנשים ספציפיים לצורך גילוי עבירות הסתה וביטוי, מכל טעם שאינו מלמד על חשד לביצוע עבירה, ובהיעדר אישור הפרקליטות". בנוסף קבע השופט כי עד תחילת מאי יאלצו הצדדים להגיש תגובה תקדימית למתן צו ביניים.

בן גביר: היועמ"שית רוצה שהפיגועים יתגברו – הדם יהיה על ידיה
כזכור, המשנים ליועמ"שית שיגרו לפני כשבוע מכתב חריף למפכ"ל המשטרה, בו נטען כי פעילות המדור, שהוקם תחת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, מעוררת "קשיים משפטיים כבדי משקל" וחשש לפגיעה בזכויות אדם.

במסמך שהועבר למפכ"ל דני לוי נכתב כי "התמונה העקרונית המצטיירת מעוררת שורת קשיים משפטיים… באופן שמקים חשש ממשי לפגיעה בלתי מוצדקת בזכויות אדם וחופש הביטוי". עוד נטען כי מעורבותו של השר בן גביר נחזית כהתערבות אסורה בחקירות, בניגוד לפסיקת בג"ץ, וכי יש להפסיק מיידית את פעילות המדור".
השר בן גביר הגיב בחריפות לדרישת היועמ"שית: "מדור ההסתות במשטרה הוקם לבקשת המשטרה ופועל מתחילת המלחמה לאיתור מסיתים לטרור". לדבריו, "המדור הינו אחד הגורמים המשמעותיים שהביאו לירידה הדרמטית בפיגועים, וכתוצאה ישירה הרמדאן השנה היה השקט ביותר בעשור האחרון".

"המשמעות היא שהיועמ"שית רוצה שהפיגועים בישראל יתגברו. דם נרצחי פיגועים יהיה על ידיה באופן ישיר", חתם בן גביר את דבריו. היום, כמור, יישר בג"ץ קו עם היועמ"שית, כמו שקורה במקרים רבים – והגביל את פעילות המדור החשוב
