במהלך הערכת מצב ב"בור" בקריה, אישר היום (חמישי) שר הביטחון ישראל כ"ץ את דבר חיסולו של מפקד חיל הים של משמרות המהפכה, תנגסירי, בלילה האחרון. כ"ץ פתח את דבריו בהתייחסות למחיר הדמים של המערכה ואמר: "אני רוצה להביע השתתפות בצער על נפילתו של סמ"ר אורי גרינברג ז"ל, שנלחם בגבורה יחד עם חבריו כדי להביא ביטחון לתושבי הצפון. תנחומיי למשפחתו ולחבריו". מיד לאחר מכן עבר השר לפרטי המבצע באיראן והדגיש את חשיבותו האסטרטגית מול הקהילה הבינלאומית.

שר הביטחון תיאר את הפעולה באיראן במילים ברורות: "הלילה סיכל צה"ל בפעולה מדויקת וקטלנית את מפקד חיל הים של משמרות המהפכה, תנגסירי, יחד עם בכירי פיקוד חיל הים. האיש שהיה האחראי הישיר על פעולת הטרור של מיקוש וחסימת מיצרי הורמוז לשיט – פוצץ וסוכל".
כ"ץ הוסיף אזהרה חמורה להמשך: "זהו מסר ברור לכל בכירי ארגון הטרור האיראני משמרות המהפכה השולט כיום באיראן: צה"ל יצוד ויסכל אתכם אחד אחד. ברכות לצה"ל על הביצוע המושלם".

על רקע מה שנתפס בירושלים כאדישות אירופית מול האיום הימי, בחר כ"ץ להדגיש את השותפות עם הממשל האמריקני: "זוהי גם בשורה חשובה לשותפינו האמריקאים כביטוי לסיוע של צה"ל בפתיחת מיצרי הורמוז, ולשותפות ההיסטורית בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ורה"מ בנימין נתניהו ובין שתי המדינות ושני הצבאות". השר סיכם את הערכת המצב בהצהרה נחרצת: "אנחנו ממשיכים לפעול באיראן בכל העוצמה להשגת יעדי המלחמה".
הערכת המצב התקיימה בהשתתפות צמרת מערכת הביטחון, בהם מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל') אמיר ברעם, סגן הרמטכ"ל אלוף תמיר ידעי, וראשי אגפי המודיעין, המבצעים והתכנון. הנוכחים דנו בהמשך הלחץ הצבאי על איראן ובתיאום המבצעי מול ארה"ב, בעוד כוחות חיל האוויר והמודיעין ממשיכים לפעול בלב איראן לסיכול איומים נוספים.

כאמור, מבצע "שאגת הארי" הוביל להתפרקות חסרת תקדים של שרשרת הפיקוד והשליטה באיראן באמצעות סדרת סיכולים כירורגיים בלב טהרן, שהחל עם חיסולו של המנהיג העליון עלי חמינאי, יחד עם דמויות מפתח פוליטיות וצבאיות כגון עלי לאריג'אני.
אליהם מצטרפת צמרת משמרות המהפכה שחוסלה כמעט במלואה: מפקד כוח קודס איסמעיל קאאני, מפקד חיל האוויר והחלל אמיר עלי חאג'יזאדה, והלילה גם מפקד חיל הים עלי רזא תנגסירי.

בנוסף, חוסלו בכירי הבסיג' האמונים על דיכוי הפנים והגיוס, לצד מדענים וקצינים בכירים במערכי המחקר, הפיתוח והגרעין. חיסול "שכבת הזהב" של המשטר הותיר את איראן בנתק פיקודי מוחלט, כאשר השורדים בשלטון פועלים מתוך בונקרים תת-קרקעיים וחוששים לחייהם בכל רגע.
