המערכת הפוליטית סוערת הערב (שלישי) בעקבות חשיפת עמית סגל על שורת התבטאויות חריפות ומעוררות מחלוקת המיוחסות לזיו אגמון, דובר בלשכת ראש הממשלה. לפי הפרסום, אגמון השמיע לאורך זמן אמירות גזעניות כלפי עדות המזרח, השתלח בחברי כנסת מהליכוד, ואף הביע תקווה לקבל שריון במפלגתו של בני גנץ תוך שהוא תוקף את נתניהו ורעייתו.

מזעזע: אמירות מכוערות וגזעניות של דובר רה"מ זיו אגמון

זעם בליכוד: "לא יכול להישאר דקה אחת נוספת"
חברי הכנסת של הליכוד, שהיו המטרה העיקרית למתקפות של אגמון, הגיבו בחריפות חסרת תקדים. ח"כ אליהו רביבו, שזכה לכינוי "מרוקאי מפגר" בדבריו של אגמון, מסר: "יש רגעים שבהם המסכה נופלת ונחשפת האמת המכוערת. מי שמדבר ככה על בני עדות המזרח פשוט אמר בקול את מה שהוא חושב בלב. אי אפשר למרוח את זה עם ג'וב נוח באמירויות. אדם כזה לא ראוי לשרת את הציבור אפילו לא עוד דקה אחת".

שר המשפטים יריב לוין הגיב אף הוא: "במדינת ישראל, ובתנועת הליכוד בפרט, אין מקום לגזענות. המורשת שלנו, עוד מימי ברזני ופיינשטיין הי״ד, מושתתת על אחדות ושותפות גורל. האמירות החמורות שנחשפו הערב על ידי עמית סגל ראויות לכל גינוי. הן מנוגדות לערכי התנועה, שמייצגת את עם ישראל על כל גווניו. בדיוק כפי שאנו מצפים ופועלים למחיקת הגזענות הפסולה במערכת המשפט, כך עלינו לבער אותה גם מתוכנו. תנועת הליכוד תמשיך להיות בית לכלל אזרחי ישראל".
יו"ר סיעת הליכוד ויו"ר הקואליציה אופיר כץ: "תנועת הליכוד היא תנועה מפוארת, יש לנו חברי כנסת מצוינים שמייצגים את החברה הישראלית בכבוד רב. יש לנו ראש ממשלה יחיד בדורו שמנהל ביד רמה מערכה שתבטיח את קיומה של מדינתנו, וטוב שהוא נשאר אחרי השביעי באוקטובר. לי ולכולם ידוע שהאמירות האלו אינן מייצגות את עמדותיו. שבענו מגזענות כלפי תנועת הליכוד, נבחריה ובוחריה. מי שמעז לדבר בצורה כזו, מקומו לא בליכוד".

ח"כ ניסים ואטורי, שכונה בשיחות "בבון", תקף חזרה: "זיו אגמון המתוסכל, שלא נבחר לכנסת לאחר מספר ניסיונות, צריך להישלח הביתה עכשיו!". ח"כ דן אילוז הוסיף: "יהדות מרוקו היא תפארת של מסורת ועוצמה. אנחנו לא נפגעים מאנשים שמנותקים מהעם, אנחנו פשוט בזים להם. הקולות האלו הם תמרור אזהרה אדום, דרשתי מראש הממשלה לפטרו עוד הערב". גם ח"כ אביחי בואורון הצטרף לקריאות הגינוי: "הוא לא יכול להישאר בתפקידו עוד יום אחד".
השר לביטחון לאומי הגיב בדרכו שלו והעלה קטע וידיאו בו נשמע ראש הממשלה לשעבר מנחם בגין בנאום האחים המפורסם שלו. חבר הכנסת אביחי בוארון: "ככל שהדברים אכן נאמרו, אני מגנה בשאט נפש את דבריו של זיו אגמון. הוא לא יכול להישאר בתפקידו עוד יום אחד".

חבר הכנסת דן אילוז: "יהדות מרוקו היא תפארת של מסורת ועוצמה. אנחנו לא נפגעים מאנשים שמנותקים מהעם, אנחנו פשוט בזים להם. הליכוד ההיסטורי קם בדיוק כדי להילחם בהתנשאות החשוכה הזו. לא נלך בדרך של מפא"י, ואסור בשום אופן שנסבול בליכוד אמירות שמזכירות את סגנונו של אהוד ברק. קולות כאלה בלשכת רה"מ הם תמרור אזהרה אדום. מי ששכח מה הליכוד אמור להיות, לא יכול להישאר בתפקידו דקה נוספת. אני דורש מראש הממשלה לפטר את זיו אגמון מכל תפקידיו עוד הערב".
מפלגת ש"ס, שספגה אף היא ביקורת מאגמון שטען כי "רק לקחת כסף הם יודעים", פרסמה תגובה מאופקת אך נחרצת: "אנו בשעת מלחמה ולכן נימנע מהתנצחויות, למרות הדברים החמורים והגזעניים. אנו משוכנעים כי הדברים אינם משקפים את עמדת ראש הממשלה ומצפים כי הנושא יטופל על ידו בהתאם".

"תרבות רקובה בלשכת רה"מ"
גם באופוזיציה לא נותרו אדישים. הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט תקף את התנהלות לשכת ראש הממשלה ככלל: "הציטוטים שנחשפו הם חלון ראווה עצוב לתרבות מקולקלת ורקובה שהשתרשה עמוק מדי בתוך לשכת רה"מ. במקום ממלכתיות קיבלנו גזענות, ובמקום אחדות – פלגנות מהסוג הנמוך ביותר. מה זה אומר על ראש הממשלה, שאלה האנשים שבחר שיפעלו בסביבתו?".
ח"כ בני גנץ תקף: "צפיתי בציטוטים של ממלא מקום ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה והתביישתי. אדם כזה, עם עמדות כאלו, לא יכול להיות בלשכת ראש הממשלה ובהנחה שהפרסום נכון – ראש הממשלה צריך לפטר אותו עוד הלילה".

הטלטלה בלשכה: לקראת הדחה
כזכור, מוקדם יותר הערב פרסם כתבנו מוטי קסטל על הטלטלה הצפויה בלשכת רה"מ, במסגרתה זיו אגמון יודח ככל הנראה מתפקידו לצד בכיר נוסף בלשכה. מטעמו של זיו אגמון לא נמסרה תגובה עד כה.
