התקשורת הקטארית דיווחה הערב (שלישי) כי כל מדינת לבנון עוקבת מקרוב אחר המו"מ האפשרי בין ארה"ב לאיראן – שעשוי להוביל להסכם לסיום הלחימה. על פי הדיווח, מקור בחיזבאללה אמר בביטחון כי "איראן לא תפקיר את לבנון והיא מקפידה להבטיח שכל הסכם יכלול גם את הזירה הזאת".

מהצד השני, בממשלת לבנון מתכוננים לשתי אפשרויות במו"מ המתפתח. הראשונה והמועדפת היא הכללתו של ארגון הטרור בכל עסקה אפשרית והפסקת העימות בדרום המדינה: "אנו מקווים שיושג הסכם בהקדם האפשרי. מצד שני, אין ערובות או הבטחות שפתרון זה, אם יתרחש, יכלול את לבנון", אמרו בכירים במדינה.

האפשרות השנייה אליה מתכוננים, אשר נחשבת לפחות מועדפת, היא כאמור הסכם שלא יכלול את חיזבאללה. על פי הפרסום, במדינת הארזים מאמינים שבמצב כזה – ישראל תפנה את כל תשומת לבה לזירה הלבנונית ותגביר את פעולותיה במטרה לחסל את היכולות הצבאיות של ארגון הטרור.
על פי הצהרת שר הביטחון ישראל כ"ץ – מדובר בתרחיש אפשרי למדי. במהלך דיון שהתקיים לפני מספר שעות, השר הציג קו התקפי וחסר פשרות בנוגע להמשך המערכה בלבנון, תוך שהוא מבהיר כי ישראל משנה את כללי המשחק מול חיזבאללה וממשלת לבנון שלא עמדה בהתחייבויותיה לפירוק הארגון מנשקו.

השר קבע אולטימטום בנוגע לאוכלוסייה הלבנונית: מאות אלפי התושבים שהתפנו מדרום לבנון צפונה לא יורשו לחזור לבתיהם דרומית לנהר הליטאני, כל עוד לא יובטח ביטחון מלא לתושבי הצפון. מדובר בשינוי אסטרטגי שנועד לייצר "מרחב הגנה" נקי ממחבלים ומתשתיות שיאיימו על יישובי הגדר.
