באיראן טוענים כי על פי ארגון האנרגיה האטומית במדינה, ישראל תקפה הערב (שלישי) את מתקני האנרגיה האטומית ותחנת הכוח הגרעינית בבושהר. ברקע התקיפה – ההצהרות החוזרות ונשנות של הנשיא טראמפ לכך שהאיראנים רוצים עסקה שתסיים את המלחמה.

בערוץ התקשורת "איראן אינטרנשיונל", המתנגד למשטר, ציטטו את סוכנות האנרגיה המקומית שטענה כי המתקן לא נפגע מהתקיפה: "הפגיעה לא גרמה להפסדים כספיים, טכניים או בנפש, ולא נגרם נזק לחלקים השונים של תחנת הכוח".
כאמור, ביממה האחרונה נשיא ארה"ב טראמפ החל להצהיר כי איראן רוצה עסקה שתביא לסיום המלחמה ואף שהחל תהליך של מו"מ: "הגענו להסכמות כמעט בכל הנקודות כך שאם האיראנים יבצעו את הדברים זה יסיים את הסכסוך. אנחנו נדבר עם האיראנים בטלפון וניפגש בקרוב".
مردم ما خواهان تنبیه کامل و پشیمان کنندهٔ متجاوزان هستند.
همهٔ مسئولین تا رسیدن به این هدف پشت سر رهبر و مردم خود محکم ایستاده اند.
هیچ مذاکره ای با آمریکا انجام نشده است. فیک نیوزها برای دستکاری بازارهای مالی و نفتی و فرار از باتلاقی است که امریکا و اسرائیل درآن گیر افتادهاند.— محمدباقر قالیباف | MB Ghalibaf (@mb_ghalibaf) March 23, 2026
מהצד השני, יו"ר הפרלמנט האיראני, מוחמד באקר קליבאף, הגיב בחשבון ה-X שלו לדיווחים על המשא ומתן, הכחיש את קיומם וטען כי "הפייק ניוז נועד להשפיע על שווקי הכספים והנפט ולהיחלץ מהבוץ שבו ארצות הברית וישראל תקועות".
בישראל בינתיים לא מורידים הילוך בעקבות הצהרות טראמפ. כתבנו הלל ביטון רוזן פרסם כי מערכת הביטחון הישראלית נמצאת בימים אלו בכוננות שיא, כאשר על השולחן מונחים שני תרחישים מרכזיים להמשך המערכה מול איראן.

התרחיש הראשון הוא הפסקת אש פתאומית עליה יכריז הנשיא טראמפ. במצב זה, בישראל לא מתכוונים לנצור את האש לפני השלמת שורה של יעדים אסטרטגיים ביניהם סדרה של גיחות טיסה משמעותיות במטרה להעמיק את הפגיעה באיראן ולהותיר אותה עם נזק כבד שישפיע על יכולותיה לשנים קדימה.
זאת כאמור לצד האפשרות של הפסקה מהירה. במערכת הביטחון מדגישים כי קיימת מוכנות מלאה להמשך הלחימה וש"שעון הלחימה", המתוכנן להמשך, עומד על כחודש ימים. על פי הפרסום, במהלכו צפויה ישראל להמשיך ולשחוק את יכולותיה הצבאיות של איראן וגרורותיה במרחב.
