פרסמנו הערב (שלישי) בחדשות 14: מערכת הביטחון הישראלית נמצאת בימים אלו בכוננות שיא, כאשר על השולחן מונחים שני תרחישים מרכזיים להמשך המערכה מול איראן. גורמים במערכת הביטחון אומרים הערב: ישראל נערכת לאפשרות של הפסקת אש בטווח המיידי, "מהרגע להרגע", אך במקביל מחזיקה בתוכנית מבצעית ל"שעון לחימה" של כחודש ימים קדימה.

תוכנית "מכת הסיום"
במידה וניסיונות המשא ומתן שמקדם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יבשילו לכדי הפסקת אש בטווח זמן קצר, בישראל לא מתכוונים לנצור את האש לפני השלמת שורה של יעדים אסטרטגיים. על פי התוכנית, חיל האוויר ערוך לצאת לסדרה של גיחות טיסה משמעותיות במטרה להעמיק את הפגיעה באיראן ולהותיר אותה עם נזק כבד שישפיע על יכולותיה לשנים קדימה.
המאמצים העיקריים שסומנו במערכת הביטחון כוללים:
• פגיעה בסמלי שלטון: העמקת התקיפות על נכסים שלטוניים אסטרטגיים, בדגש על מרחב המנהיג העליון של איראן.
• חיסול התעשיות הצבאיות: השמדה כמעט מוחלטת של מערך ייצור הנשק האיראני, עם דגש מיוחד על יכולות ייצור ושיגור טילים.
• יעדי גרעין: פגיעה משמעותית במטרות הקשורות לתוכנית הגרעין האיראנית, בדגש על אתרים שטרם הותקפו עד כה במערכה הנוכחית.
• סיכול בכירים: פגיעה ממוקדת בצמרת המשטר ובדרגים הגבוהים ביותר בצבא איראן.

חודש של לחימה על הפרק
לצד האפשרות של הפסקה מהירה, במערכת הביטחון מדגישים כי קיימת מוכנות מלאה להמשך הלחימה. "שעון הלחימה" המתוכנן להמשך עומד על כחודש ימים, במהלכו צפויה ישראל להמשיך ולשחוק את יכולותיה הצבאיות של איראן וגרורותיה במרחב.
