דובר צה"ל, תת-אלוף אפי דפרין, פרסם היום (שלישי) כי מתחילת מבצע "שאגת הארי", כוחותינו פועלים במאמץ מתמשך לפגיעה בתוכנית הטילים הבליסטיים של משטר הטרור האיראני. במסגרת המבצע, חיל האוויר ביצע יותר מ-600 מטסי תקיפה נגד המערך, שכללו צייד משגרים, חיסול פעילים ופגיעה שיטתית באתרי הייצור.


כפי שפרסם לראשונה כתבנו לענייני איראן, דרור בלאזאדה, על פי מידע מודיעיני שהצטבר באמ"ן, בין היתר ממקורות בתוך איראן, התקיפות הנרחבות הובילו למורל ירוד, נפקדות ושחיקה בקרב חיילי יחידות הטילים הבליסטיים של משמרות המהפכה. עוד עולה מהמידע כי פעילי היחידה חוששים לחייהם ומסרבים להגיע לאתרי השיגור, בעקבות הסיכולים הממוקדים והשיטתיים של צה"ל.
המאמץ המבצעי, המובל על ידי חיל האוויר, אגף המבצעים ואמ"ן, נמשך כל העת במטרה לצמצם את יכולת הפגיעה בעורף הישראלי. כלי טיס של חיל האוויר ממשיכים לפעול ללא הרף לאיתור משגרים ותקיפתם בזמן אמת, כאשר חלקם מאותרים כשהם טעונים ומוכנים לשיגור. הפגיעה הקשה במערך הטילים מהווה מרכיב מרכזי במאמץ לערעור משטר הטרור האיראני.
המרד של כוחות המשטר
בזמן שהתקיפות על איראן נמשכות, בתוך המדינה מתרחש תהליך נוסף המעיד על הלחץ שהולך וגובר במערכת הביטחון הפנימית: עריקות בקרב כוחות הביטחון. בדרגים הנמוכים של משמרות המהפכה נרשם גל של עריקות. כעת מתברר כי תופעה דומה מתחילה להופיע גם בתוך המשטרה האיראנית.
בלאזאדה פרסם כבר לפני כשבועיים כי על פי מקור המקורב למשמרות המהפכה תופעת המרד במשטר מתרחבת. לדבריו, באיספהן ובטבריז – כבר נרשמות עריקות במספרים גדולים יותר, ולא רק בדרגים הנמוכים.

לטענתו, אחת הסיבות המרכזיות היא חוסר תקשורת מסודרת ממטה הפיקוד הראשי בטהרן, ולכן רבים מהכוחות בשטח מרגישים שהם פועלים ללא הנהגה ברורה. בנוסף לכך, הוא אומר כי יותר ויותר אנשי ביטחון מבינים שהם משמשים למעשה כמגן אנושי עבור הבכירים שמסתתרים עמוק מתחת לאדמה. המקור מספר גם על מצוקה כלכלית קשה: באיראן יש כיום מחסור חמור במזומן, ורבים מאנשי כוחות הביטחון מתקשים לשלם חשבונות ואף לקנות אוכל.
