הנהגת המשטר האיראני נמצאת היום (שלישי) במצב של פאניקה חסרת תקדים, בעקבות הערכות מודיעיניות כי דבריו של הנשיא דונלד טראמפ על "מגעים חיוביים" הם למעשה מלכודת שנועדה לחשוף את בכירי המשטר האחרונים שנותרו בחיים. לאחר חיסולו של עלי חמינאי בסוף פברואר, המנהיגים הנותרים מסתתרים בבונקרים עמוקים ומסרבים לקיים תקשורת אלקטרונית, מחשש שכל אות דיגיטלי יתורגם מיד לטיל מדויק שישלים את מיטוט ההנהגה, כך דווח ב"ניו יורק טיימס".

לפי הדיווח, בטהרן מנתחים את האסטרטגיה של טראמפ כלוחמה פסיכולוגית מתוחכמת. החשש המרכזי בקרב הדרגים הבכירים הוא שכל ניסיון להשיב להצעות המשא ומתן האמריקניות יאפשר למודיעין האמריקני והישראלי לנעול מטרות על מתקני המסתור התת-קרקעיים. בכירי המשטר משוכנעים כי המטרה היא לגרום להם "להוציא את הראש" מהבונקרים כדי לאשר את קיום השיחות, ובכך להפוך למטרות ניידות.
גורם המעורה בפרטים צוטט בדיווח באומרו: "בטהרן משוכנעים שטראמפ לא מחפש הסכם, אלא קואורדינטות. הם רואים בהארכת האולטימטום ניסיון 'להרדים' את ההנהגה כדי שזו תבצע טעות תקשורתית אחת שתעלה להם בחייהם. הפחד שם הוא לא רק מהאמריקנים, אלא מחפרפרות בתוך הממשל שינסו להציל את עורן באמצעות הסגרת מיקום הבכירים".

כאמור, השתלשלות האירועים האחרונים החלה אתמול כאשר מספר שעות לפני פקיעתו הרשמית של האולטימטום של טראמפ, הדהים הנשיא את המזרח התיכון כשהודיע על דחיית התקיפה בשל "שיחות טובות ופרודוקטיביות".
מיד לאחר מכן הגיעו הדיווחים הלוחמניים מטהרן. מקורות בסוכנות 'נאיא' המקורבת למיליציות טענו כי מדובר ב"תבוסה לשטן" ובנסיגה אמריקנית שנבעה מהאיום האיראני לפגוע בכל תחנות האנרגיה במערב אסיה. שר החוץ עראקצ'י אף הגדיל לעשות כאשר זמן קצר לפני הודעתו של טראמפ, טען כי "אין לו מצב רוח לדיבורים".
