ערב הסעודית העבירה לארצות הברית מסר לפיו היא מוכנה לתקוף את איראן אם הרפובליקה האסלאמית תפגע בתחנות החשמל ובמתקני המים שלה, כך מסרו היום (שלישי) גורמים המעורים בפרטים ל"בלומברג".

בתוך כך, לפי דיווח שפורסם מוקדם יותר היום ב"ניו יורק טיימס" כי יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן דוחק בנשיא טראמפ להחריף את התקיפות עד למיטוט סופי של השלטון בטהרן.
עוד עולה מהדיווח כי יורש העצר הסעודי הגדיר את הסיטואציה הנוכחית כחלון הזדמנויות היסטורי שבו ארצות הברית וישראל יכולות להסיר את איום הגרעין וההגמוניה האיראנית אחת ולתמיד.

בתוך כך, בן סלמאן העניק לטראמפ התחייבות קריטית – סעודיה תגדיל את תפוקת הנפט שלה לשיאים חסרי תקדים כדי לפצות על אובדן הנפט האיראני. התחייבות זו נועדה לאפשר לארה"ב לממש את האיום להשמדת רשת האנרגיה האיראנית ביום שישי הקרוב, מבלי לגרום לנסיקת מחירים שתשתק את הכלכלה העולמית ותפגע בבוחר האמריקני.
