accessibility-icon
share-icon
צפו | צילום: אלעד מלכה

ירי בלתי פוסק מהבוקר: זירת נפילה בקריית שמונה - ללא נפגעים

אפרת ברינר

אפרת ברינר

ו ניסן ה'תשפו (24.03.26)

42

15

like

2

dislike

זירת נפילה אותרה בלב קריית שמונה בעקבות המטחים האחרונים מלבנון • רקטה פגעה ישירות בסמוך למסעדה וגרמה לנזק כבד למבנה ולמספר רכבים שחנו בקרבת מקום • בנס לא היו נפגעים בנפש באירוע • פיקוד העורף לתושבים: ניתן לצאת מהמרחבים המוגנים אך יש להישאר בסמיכות אליהם


זירת נפילה אותרה לפני זמן קצר (שלישי) בקריית שמונה, לאחר שרקטה ששוגרה מלבנון התפוצצה בלב אזור עירוני, סמוך למסעדה מקומית. כוחות הביטחון וההצלה שהגיעו לזירה מדווחים על נזק כבד שנגרם למבנה המסעדה ולמספר כלי רכב שחטפו פגיעות ישירות ורסיסים. בנס גדול, לא היו נפגעים בנפש באירוע. חבלני המשטרה פועלים כעת בזירה לבידוד האזור וניקוי שרידי הרקטה.

maximize-image
images-count10+
נפילה בקריית שמונה, ארכיון | צילום: כבאות והצלה לישראל

פיקוד העורף עדכן את הנחיותיו לתושבי קריית שמונה והסביבה: ניתן לצאת מהמרחבים המוגנים, אך יש להישאר בסמיכות אליהם באופן מידי. האיום למטחים נוספים מלבנון נותר גבוה, והתושבים מתבקשים לגלות ערנות מקסימלית ולהימנע מהתקהלות בזירות הנפילה.

דובר קריית שמונה מעדכן מהשטח | צילום: דוברות קריית שמונה
maximize-image
images-count10+
זירת הנפילה בקריית שמונה | צילום: משטרת ישראל

ממשטרת ישראל נמסר כי "לפני זמן קצר התקבל דיווח אודות נפילת פריטי אמל״ח באזור הגליל העליון. נגרם נזק במקום, ללא פצועים. כוחות המשטרה, בהם שוטרי המחוז הצפוני, לוחמי מג"ב וחבלני משטרת ישראל, פועלים במקום.

maximize-image
images-count10+
זירת הנפילה בקריית שמונה | צילום: משטרת ישראל

"אנו פונים לציבור להיות קשובים ולהשמע להנחיות, לא להגיע לאתרי נפילות טילים ואתרי הרס, לא לגעת ברסיסים או בחלקי יירוט, ולאפשר לכוחות המשטרה וההצלה לבצע פעולות מצילות חיים".

maximize-image
images-count10+
הפגיעה בקריית שמונה | צילום: כב"ה צפון

במקביל, לאחר הערכת מצב אסטרטגית שקיים שר הביטחון בבור, הציב כ"ץ משוואה חדשה וחסרת תקדים מול חיזבאללה: אימוץ רשמי של "מודל רפיח ובית חאנון" גם בחזית הצפונית. "העיקרון הוא ברור: יש טרור וטילים – אין בתים ואין תושבים, וצה"ל נמצא בפנים", הבהיר השר.

maximize-image
images-count10+
נפילה בקריית שמונה, ארכיון | צילום: כבאות והצלה לישראל

לפי דבריו של כ"ץ, צה"ל פועל להשמדה שיטתית של תשתיות טרור ובתים בכפרי המגע בלבנון המשמשים כמוצבי טרור. השר קבע אולטימטום נחרץ: מאות אלפי תושבי דרום לבנון שהתפנו צפונה לא יורשו לחזור לבתיהם מדרום לנהר הליטאני, כל עוד לא יובטח ביטחון מלא לתושבי הצפון. המטרה היא לייצר "מרחב הגנה" סטרילי שימנע חזרה למציאות של ערב ה-7 באוקטובר.

זירת פגיעה בקריית שמונה | צילום: כבאות והצלה צפון

במישור המבצעי, שר הביטחון חשף כי חיל האוויר השלים את השמדתם של חמשת הגשרים המרכזיים מעל נהר הליטאני. גשרים אלו שימשו כעורקי האספקה המרכזיים של חיזבאללה להעברת מחבלים ואמצעי לחימה. כ"ץ הדגיש כי צה"ל ישלוט בשאר הגשרים ובכל המרחב הביטחוני עד לנהר, כדי למנוע כל ניסיון שיקום של יכולות הארגון מדרום לו.

maximize-image
images-count10+
נפילה בקריית שומנה, ארכיון | צילום: כבאות והצלה לישראל

בנוסף, השר עדכן כי ישראל ממשיכה לתקוף באיראן "בכל העוצמה", כחלק מהמאמץ להחליש את משטר הטרור המממן את חיזבאללה. הוא ציין כי ממשלת לבנון נכשלה לחלוטין בפירוק הארגון מנשקו, ולכן ישראל לוקחת את גורלה בידיה. "הבטחנו להביא ביטחון לתושבי הצפון – וכך בדיוק נעשה", סיכם השר.

הצהרות השר מגיעות לאחר לילה אינטנסיבי של תקיפות חיל האוויר בלבנון. צה"ל השמיד מפקדות של יחידת 'כוח רדואן' בלב ביירות, וכן תקף יעד ייחודי בכפר א-טירי: מפקדת טרור שהוקמה בתוך מבנה של תחנת רדיו 'נור'. בצה"ל מציינים כי השימוש במוסד תקשורת אזרחי ככסות לפעילות צבאית הוא הוכחה נוספת לשימוש הציני של חיזבאללה באזרחי לבנון כמגן אנושי, מציאות שישראל נחושה לשנות מן היסוד.

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
maximize-image
images-count10+
נפילה בקריית שמונה, ארכיון | צילום: כבאות והצלה לישראל

הפגיעה במסעדה ובכלי הרכב היום מצטרפת לשרשרת של אירועים קשים שחוותה העיר בימים האחרונים, המעידים על הניסיון של חיזבאללה לשמר את עוצמת האש למרות תקיפות צה"ל.

ביום ראשון האחרון ספגה העיר מטח כבד של עשרות רקטות, כאשר אחת מהן פגעה ישירות בבית מגורים בשכונה דרומית בעיר. כתוצאה מהפגיעה נהרס חלק מהקומה השנייה של המבנה, ושריפה פרצה במקום. לוחמי האש שפעלו בזירה הצליחו להשתלט על הלהבות, ובנס לא שהו דיירים בבית באותה עת.

maximize-image
images-count10+
נפילה בקריית שמונה, ארכיון | צילום: כבאות והצלה לישראל

בנוסף לפגיעות הישירות במבנים, העיר התמודדה בשבוע האחרון גם עם איום הכטב"מים. ביום שישי האחרון יורט כטב"ם נפץ מעל המרחב האווירי של העיר, אך רסיסי יירוט גדולים נפלו בחצר גן ילדים וגרמו לנזק סביבתי ולבהלה רבה בקרב התושבים שנשארו בעיר.

פגיעה משמעותית נוספת נרשמה בשבוע שעבר באזור התעשייה הצפוני, שם רקטה פגעה במחסן לוגיסטי של אחת החברות הגדולות, מה שהוביל להרס של סחורה רבה ולפגיעה בתשתית החשמל המקומית, שנותקה למספר שעות בחלק מרחובות העיר.

פגיעה בלב תל אביב

מוקדם יותר הבוקר שיגרה איראן טילים לעבר הדרום והמרכז. בלב תל אביב נפגע בניין ומכוניות. ארבעה בני אדם באורח קל, וצוותי הרפואה של איחוד הצלה ומגן דוד אדום העניקו להם טיפול ראשוני בזירות השונות.

maximize-image
images-count10+
זירת נפילה בתל אביב | צילום: מד"א
maximize-image
images-count10+
צילום: כבאות והצלה לישראל
הנפילה בת"א | צילום: דוברות הצלה פתח תקווה

חובש רפואת חירום במד"א יואל משה סיפר: "מיד כשקיבלנו את הדיווחים על נפילה יצאנו בכוחות גדולים למקום, הגענו לזירה תוך דקות בודדות, ראינו הרס, עשן, והמולה. התחלנו מיד בביצוע סריקות, 4 נפגעים התהלכו כשמצבם קל ולא נזקקו להמשך טיפול רפואי. אנחנו ממשיכים בסריקות על מנת לוודא שאין נפגעים נוספים".

הנפילה בתל אביב | צילום: מד"א

משטרת ישראל, בשיתוף חבלני מחוז תל אביב ולוחמי משמר הגבול, פועלת לבידוד זירות הנפילה במטרה להסיר חשש מחומרי נפץ ומנפלים שטרם התפוצצו. המשטרה שבה ומדגישה בפני הציבור את חשיבות הציות להנחיות פיקוד העורף: יש להימנע מהגעה לזירות האירוע, להישאר במרחבים המוגנים ככל שנדרש ולא לגעת בשרידי יירוט העלולים להכיל חומרי נפץ. כל פריט חשוד מחייב דיווח מיידי למוקד 100 של המשטרה.

maximize-image
images-count10+
צילום: כבאות והצלה לישראל

השיגור האחרון למרכז הארץ התרחש כשעה לאחר שיגור קודם לעבר אזור הדרום, שבמהלכו זוהתה נפילה בשטח פתוח בסמוך לבאר שבע, ללא נפגעים או נזק לרכוש. מוקדם יותר הבוקר הופעלו התרעות דומות ביישובי המרכז בעקבות שיגור נוסף שנפל בשטח פתוח. כוחות צה"ל ופיקוד העורף ממשיכים לעקוב אחר ההתפתחויות ולהיערך לתרחישים נוספים, תוך קריאה לאזרחים לשמור על ערנות גבוהה לאורך היום.

עקבו אחרינו גם ב-Google News