accessibility-icon
share-icon
מוחמד באקר קאליבאף | צילום: מתוך ויקיפדיה
מוחמד באקר קאליבאף | צילום: מתוך ויקיפדיה

בכיר איראני מכחיש את הדיווחים על המו"מ: "פייק ניוז"

רבקה שורק

רבקה שורק

ה ניסן ה'תשפו (23.03.26)

14

56

like

21

dislike

הכחשה בטהרן: יו"ר הפרלמנט שולל דיווחים על משא ומתן עם ארצות הברית, קורא ל"ענישה מלאה וכואבת של התוקפים" וטוען: "הפייק ניוז נועד להשפיע על שוקי הכספים והנפט ולהיחלץ מהבוץ שבו ארצות הברית וישראל תקועות"


יו"ר הפרלמנט האיראני, מוחמד באקר קליבאף, הגיב היום (שני) בחשבון ה-X שלו לדיווחים לפיהם ארצות הברית הציעה למדינה לפתוח במשא ומתן, כאשר הוא זה שצפוי להוביל אותו, וטען כי "הפייק ניוז נועד להשפיע על שוקי הכספים והנפט ולהיחלץ מהבוץ שבו ארצות הברית וישראל תקועות".

לדבריו, "העם שלנו דורש ענישה מלאה ומכאיבה של התוקפים. כל הגורמים האחראים עומדים בנחישות מאחורי המנהיג והעם עד להשגת היעד הזה. לא התקיים שום משא ומתן עם ארצות הברית".

לפי הדיווחים, אחד המהלכים שנבחנים במסגרת השיחות הוא מפגש בין סגן נשיא ארה"ב ג'יי די ואנס לבין באקר קליבאף. עוד נמסר כי באיראן מתנגדים לכך שסטיב וויטקוף ישמש מתווך במהלך, בשל "חוסר אמון בו".

maximize-image
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ | צילום: הבית הלבן

מוקדם יותר היום, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע כי הצדדים הגיעו להסכמות כמעט בכל הנקודות, והדגיש: "אם האיראנים יבצעו את הדברים זה יסיים את העימות".

לדבריו, "אנחנו רוצים שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני, רוצים את החומר הגרעיני המועשר – ואני חושב שאנחנו נקבל אותו. אם זה יקרה זו התחלה טובה עבור איראן לבנות את עצמה מחדש".

עקבו אחרינו גם ב-Google News