accessibility-icon
share-icon
צילום: חדשות 14

"עוד יותר טוב": המקלט שכל ישראלי היה רוצה להיתקע בו באזעקה

זיו שזו

זיו שזו

ה ניסן ה'תשפו (23.03.26)

6

67

like

1

dislike

בצל מבצע 'שאגת הארי' והאזעקות המרובות לאורך היום - דיירי בניין בבת ים מצאו דרך מיוחדת להעביר בה את הזמן • בת-אל טוב, דיירת בבניין, שיתפה בריאיון מיוחד ל-C14 בקשרים המיוחדים שנרקמו בין השכנים: "לרגע זה מרגיש כמו משפחה" • הריאיון המלא


מבצע 'שאגת הארי' השפיע על הציבור הישראלי בתחומים רבים, נפשיים, מקצועיים וגם אישיים. בת-אל טוב, בעלת עסק לתיאטרון שהפסיק את פעילותו עקב המצב הביטחוני – נפגעה גם היא. בשבועיים הראשונים של המבצע היא הסתגרה בתוך עצמה אך החליטה שלמרות הכול היא מתמלאת באנרגיות חיוביות. בסרטון מרגש שהעלתה לאחרונה לרשת חשפה את הקשר המיוחד שנרקם בין השכנים בבניין בו היא מתגוררת בבת ים, בצל האזעקות המרובות שנשמעות לאורך היום.

צילום: פרטי

"הבניין נהיה כמו בית מלון", שיתפה בת-אל בריאיון מיוחד ל-C14. לדבריה, העזרה ההדדית מצד השכנים, שמסייעים אחד לשני בשמירה על הילדים, הכנת ארוחות צהריים ובעיקר הרמת המורל – מרגשת אותה. "זה לעבור את התקופה הזאת ביחד, ולא כל אחד בכוך של עצמו", הוסיפה וציינה כי "ברור שזה לא משפחה, אבל לרגע זה מרגיש כמו משפחה".

בת-אל שיתפה בשיחה שהתנהלה בינה לבין אחד מהשכנים, שציין כי לאחר שייגמר המבצע הכול יחזור להיות כפי שהיה בעבר. "אמרתי לו, אבל למה? אולי זה מה שהשם רוצה מאיתנו, שלא נחזור להיות כמו שהיה, שנלמד את הלימוד הזה. זה עיסוי ללב שלנו". לדבריה, הקשר הקרוב שאמנם הגיע מכורח הנסיבות – לא התקיים גם לאחר מבצע 'עם כלביא'.

האירוע המיוחד התקיים עקב התגבשות חברויות בין השכנים, שהציעו: "יאללה בואו נעשה מסיבה". בסרטון, אחד מהשכנים הציג את המקלט וכינה אותו "הכי טוב בארץ", בעוד אחרים רקדו לצלילי השיר 'תמיד אוהב אותי' כשברקע שולחנות עם חטיפים, אוכל ושתייה. "איזה חיבור נהיה בין כולנו, ואיזה אחדות יש בעם ישראל", אמר אחד מהשכנים בעוד כולם הסכימו בפה מלא.

בת-אל ציינה כי הקשר ההדוק לא מובן לה מאליו: "אני דתייה, היא חילונית, הם אתאיסטים. זה פתאום לא מעניין, כי בסוף כולנו באותו מצב. אתה מרגיש שזה הניצחון". לדבריה, בזמן השגרה קל מאוד לשכוח את מי שחי בדירה ממש לידך: "אתה רואה את הבן אדם שנמצא מולך, יש כזה חיבור כי יש אהבה בפשטות".

maximize-image
"יש אהבה בפשטות" | צילום: פרטי

את חושבת שהקשר יישמר?

"השיחות שאני הגעתי עם אנשים זה חברות. אני כן חושבת שזה ימשיך. זה לא דורש יותר מדי. מה זה דורש? לרגע לחייך ולפתח איזו שיחה. הכי קל פשוט לעלות במעלית, ואין לך כוח להגיד שלום. יש לנו מלא דברים על הראש. זה מוציא אותנו מאזור הנוחות שלנו. זה הניצחון הפנימי שלנו כעם, הביחד הזה".

צילום: פרטי

בת-אל שעברה להתגורר בבניין רק לפני שנתיים וחצי, שיתפה כי לקראת פסח – מסיבה נוספת מתוכננת במקלט: "אמרנו פסח יאללה חמץ". לדבריה, כשבדקו מה תהיה ההיענות לערב נוסף – רוב הדיירים נענו ישר בחיוב. "תהיה ארוחה, קריוקי ומוזיקה שמחברת אותנו".

עקבו אחרינו גם ב-Google News