accessibility-icon
share-icon
צילום: רשתות חברתיות
צילום: רשתות חברתיות

שעות של ייאוש: תיעודים מהטרמינלים גורמים לסערה בארה"ב | צפו

אפרת ברינר

אפרת ברינר

ה ניסן ה'תשפו (23.03.26)

12

80

like

3

dislike

מחדל בנמלי התעופה בארה"ב: אלפי נוסעים מתוסכלים ממתינים שעות ארוכות בתורים של הבידוק הביטחוני • תיעודים שפורסמו ברשתות החברתיות מאות ולפעמים אלפי נוסעים עומדים בצפיפות בשדות התעופה השונים • המפלגה הרפובליקנית יוצאת למתקפה ומציבה שלטים בטרמינלים: "תודו לדמוקרטים על העיכוב הזה"


נמלי התעופה המרכזיים בארה"ב הפכו אתמו (ראשון) האחרון לזירת כאוס עבור אלפי נוסעים. התורים ברשות הביטחון בתעבורה – הגוף שאחראי על הבידוק הביטחוני והשיקוף בנמלי התעופה, השתרכו לאורך מאות מטרים, הרבה מעבר לאזורי ההמתנה הרגילים. נוסעים רבים דיווחו על החמצת טיסות ועל המתנה של שעות בבדיקות הביטחוניות, מה שעורר גל של זעם ותסכול בקרב הציבור.

המפלגה הרפובליקנית לא נותרה אדישה למראה הנוסעים המתוסכלים והחליטה להעביר מסר ישיר בתוך נמלי התעופה. שלטים ומסרים פוליטיים הופצו בטרמינלים, כשהם מכוונים את האצבע המאשימה ישירות לעבר הממשל הדמוקרטי. המסר המרכזי שהופץ לנוסעים שעמדו בתור היה חד: "תודו לדמוקרטים על העיכובים האלה".

האצבע המאשימה שמפנים הרפובליקנים לעבר הממשל הדמוקרטי נובעת ממה שהם מגדירים ככשל חמור בסדרי העדיפויות הלאומיים. לטענתם, בעוד הממשל דוחף לאישור תקציבי עתק של למעלה מ-200 מיליארד דולר לצרכים שונים, הוא מזניח את השירותים הבסיסיים ביותר לאזרח האמריקאי בבית.

מבחינת הרפובליקנים, התורים האינסופיים ברשות האבטחה בנמלי התעופה הם הוכחה חותכת לניהול לקוי ולחוסר יעילות של גוף ממשלתי פדרלי הנמצא תחת אחריות המנהל. הקמפיין בטרמינלים נועד להמחיש לנוסעים המתוסכלים כי בזמן שהם מאבדים שעות יקרות ומחמיצים טיסות, הממשל הדמוקרטי עסוק בבקשת "צ'קים פתוחים" מהקונגרס ללא שקיפות או אסטרטגיה ברורה, במקום להשקיע בכוח אדם ובתשתיות שיקלו על העומס בנמלי התעופה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News