נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, וראש ממשלת בריטניה, קיר סטארמר, דנו אמש (ראשון) במשבר הגובר במצר הורמוז. בהודעה רשמית שפורסמה מלשכת ראש הממשלה הבריטי נמסר כי השניים הסכימו שפתיחה מחדש של נתיב השיט האסטרטגי היא חיונית להבטחת היציבות בשוק האנרגיה העולמי, וקבעו כי ימשיכו לעמוד בקשר רציף.

שיחתם של המנהיגים מגיעה על רקע ביקורת חריפה שהשמיע הנשיא טראמפ כלפי בעלות הברית האירופיות, ובראשן בריטניה, על רקע היסוסן להצטרף למאמץ הצבאי האמריקני מול התוקפנות האיראנית. טראמפ קרא להן להצטרף באופן פעיל למערכה להבטחת חופש השיט במפרץ הפרסי.

טראמפ לר"מ בריטניה: "אנחנו לא צריכים עזרה אחרי שניצחנו"
נכון לעכשיו, בריטניה היא אחת מ-22 מדינות שהביעו נכונות עקרונית לתרום למאמצים להבטחת שיט בטוח במיצרי הורמוז, אשר נסגרו כמעט לחלוטין מאז פרוץ המלחמה עם איראן. במקביל, גורמים בברית נאט"ו הביעו ביטחון ביכולת לפתוח מחדש את המיצר, והסבירו כי האופי החשאי של המבצע מחייב את המדינות החברות לנקוט משנה זהירות בכיול תגובתן הצבאית.
