accessibility-icon
share-icon
אילנה דיין | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
אילנה דיין | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
אברהם לנדסברג
אברהם לנדסברג
103

ד ניסן ה'תשפו (22.03.26)


"קדושת החיים" של אילנה דיין תהרוג פה את כולנו

בזמן שלוחמינו וטייסנו עסוקים בלרסק את שלטון הרשע באיראן, כאן בארץ, יושבים המעונבים והמאופרים וממשיכים להחליש, ולפגוע ברוח הלחימה הן של החיילים והן של העורף הישראלי • בשם סיסמאות של "קדושת החיים", הם מוכנים להקריב על מזבח "השלום" עוד אלפי יהודים, העיקר שהם עדיין יישארו כאן בשלטון


אז אילנה דיין חושבת שאנחנו לא מנצחים. לדבריה, הניצחון הוא "קידוש החיים", להסתכל – סביב, לדאוג לחלש. אין עניין, כך היא אומרת, להיות מעצמה חזקה, אם איננו דואגים לפרט הקטן.

לא שאני מזלזל בפרט, להפך. אבל לי זכור מונולוג אחר של דיין. יומיים אחרי שארגון הטרור חמאס שיגר 500 רקטות לעבר מדינת ישראל, וכשנתניהו החליט לחתום על הסכם, היא שיבחה אותו והיללה.

לא צריך להיות מחרחר ריב או רודף מלחמה כדי להבין לאן הוביל אותנו סינוור השלום. רדפנו אחרי שלום, חלמנו על פרחים בקנה ועל יונה עם עלה של זית, והכול התנפץ לנו בפנים.

maximize-image
images-count2+
פעילות כוחותינו בדרום לבנון בזמן 'שאגת הארי' | צילום: דובר צה"ל

דיין דורשת מנתניהו לקחת אחריות על כך שזוג מבוגרים לא הלך למרחב מוגן ונהרג. היא גם מאשימה את לוחמי המסתערבים שירו ברכב שדהר לעברם מתוך חשש לחייהם, ורק לאחר מכן התברר שהיו בו גם ילדים.

אפשר תמיד להתייחס לקושי של האחר, של האויב, אבל להתעלם מהקושי של העם שלך, בשם סיסמה מופצצת של "קידוש החיים" – נהרגו אלפי יהודים.

maximize-image
images-count2+
כוחותינו בגבול ללבנון | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

מאוסלו ועד ההתנתקות, מוויתורים ועד מדיניות הכלה – הכול התפוצץ לנו בפנים. והכול, פעם אחר פעם, בתמיכת המעונבים והמאופרים באולפנים. הם זרקו סיסמאות, אך מעולם לא לקחו אחריות. תמיד האשימו את החייל בקצה, הציגו אותנו כמגוחכים, כמשיחיים, אך לעולם לא הודו בטעות.

בשם משיחיות של שלום הזוייה, כל הצלחה תוצג ככישלון, ובך ינסו לדחוף את כולנו להפסד הבא.

maximize-image
images-count2+
רגעי החתימה על הסכם אוסלו | צילום: אבי אוחיון, לע"מ

עם ישראל נמצא כעת במלחמה קיומית על עתידו. וגם היום, ממש כמו ביציאת מצרים, תמיד יהיו את אלה שהתלוננו, האשימו, ואמרו: חבל שלא נשארנו עבדים במצרים.

וכמו שנאמר בהגדה של פסח: "רשע, מה הוא אומר? 'מה העבודה הזאת לכם?' לכם ולא לו, אילו היה שם, לא היה נגאל".

אברהם לנדסברג

אברהם לנדסברג

בוגר בית הספר לתקשורת של עכשיו 14, עיתונאי בדסק החדשות בדיגיטל של הערוץ. אבא טרי, מצפה לישועה, מאמין בניצחון מוחלט

עקבו אחרינו גם ב-Google News