שר החוץ גדעון סער הבהיר היום (ראשון) בהצהרה לתקשורת הזרה מזירת הנפילה בערד כי המשטר האיראני מכוון את התקיפות שלו לעבר אוכלוסייה אזרחית ובנייני מגורים, במטרה להגדיל את מספר הנפגעים בקרב אזרחי ישראל. סער ציין כי מתחילת המערכה לא נרשמו נפגעים בקרב כוחותינו כתוצאה מירי איראני אלא אך ורק בקרב אזרחים.

במהלך הסיור בשכונה שנפגעה, אמר השר: "אתם יכולים לראות כאן בצורה ברורה את פשעי המלחמה של המשטר האיראני. אתם יכולים לראות שכונה אזרחית לחלוטין, שאין לה שום מימד צבאי, שנפגעה. המשטר האיראני מכוון אך ורק כלפי אזרחים ואוכלוסייה אזרחית".
השר הציג נתונים על הנפגעים מתחילת המבצע: "לא היה לנו אפילו נפגע אחד מכוחות הצבא שלנו כתוצאה מתקיפות המשטר האיראני. כל הנפגעים מהירי האיראני, ללא יוצא מן הכלל, הם אזרחים. מהעובדה הפשוטה הזאת, אתם יכולים להבין את האסטרטגיה. האסטרטגיה של המשטר היא לירות על אוכלוסייה אזרחית על מנת להגדיל את מספר הנפגעים האזרחים".

סער התייחס גם לפגיעות נוספות שאירעו לאחרונה בדימונה ובתל אביב, וסיפר על מצב הפצועים: "היה לנו כאן נס, בכך שלמרות ההרס שניתן לראות כאן מסביב מספר הנפגעים היה יחסית נמוך. הייתה אתמול גם בדימונה תקיפה נוספת. בשתי הזירות יש ילדים שנפצעו קשה. ילד נזרק מההדף מהמיטה שלו בקומה השלישית ומצא את עצמו זרוק כאן. לפני דקות הייתה תקיפה נוספת בתל אביב".
שר החוץ הבהיר בדבריו כי לירי האיראני אין יעדים צבאיים: "לכל התקיפות האלה אין שום משמעות או חשיבות צבאית כלשהי. המטרה היחידה, היעד היחיד הוא לפגוע בכמה שיותר אזרחים".
