accessibility-icon
share-icon
צילום: דוברות משרד החוץ
צילום: דוברות משרד החוץ

שר החוץ: "האסטרטגיה האיראנית - פשעי מלחמה נגד אזרחים"

דסק החדשות C14

דסק החדשות C14

ד ניסן ה'תשפו (22.03.26)

1

1

like

0

dislike

שר החוץ גדעון סער ביקר בזירת פגיעת הטיל בערד והאשים את הממשל בטהרן בביצוע פשעי מלחמה מכוונים נגד האוכלוסייה האזרחית • סער הדגיש כי מתחילת המבצע לא נפגע אף חייל מהירי האיראני וכי כל הנפגעים הם אזרחים, דבר המוכיח כי מדובר באסטרטגיה שנועדה להגדיל את מספר הנפגעים בערים, ללא כל יעד צבאי


שר החוץ גדעון סער הבהיר היום (ראשון) בהצהרה לתקשורת הזרה מזירת הנפילה בערד כי המשטר האיראני מכוון את התקיפות שלו לעבר אוכלוסייה אזרחית ובנייני מגורים, במטרה להגדיל את מספר הנפגעים בקרב אזרחי ישראל. סער ציין כי מתחילת המערכה לא נרשמו נפגעים בקרב כוחותינו כתוצאה מירי איראני אלא אך ורק בקרב אזרחים.

maximize-image
images-count1+
הנפילה בערד | צילום: צפריר אבייב, פלאש 90

במהלך הסיור בשכונה שנפגעה, אמר השר: "אתם יכולים לראות כאן בצורה ברורה את פשעי המלחמה של המשטר האיראני. אתם יכולים לראות שכונה אזרחית לחלוטין, שאין לה שום מימד צבאי, שנפגעה. המשטר האיראני מכוון אך ורק כלפי אזרחים ואוכלוסייה אזרחית".

השר הציג נתונים על הנפגעים מתחילת המבצע: "לא היה לנו אפילו נפגע אחד מכוחות הצבא שלנו כתוצאה מתקיפות המשטר האיראני. כל הנפגעים מהירי האיראני, ללא יוצא מן הכלל, הם אזרחים. מהעובדה הפשוטה הזאת, אתם יכולים להבין את האסטרטגיה. האסטרטגיה של המשטר היא לירות על אוכלוסייה אזרחית על מנת להגדיל את מספר הנפגעים האזרחים".

maximize-image
images-count1+
הנפילה בדימונה | צילום: עדיאל אלגי, פלאש 90

סער התייחס גם לפגיעות נוספות שאירעו לאחרונה בדימונה ובתל אביב, וסיפר על מצב הפצועים: "היה לנו כאן נס, בכך שלמרות ההרס שניתן לראות כאן מסביב מספר הנפגעים היה יחסית נמוך. הייתה אתמול גם בדימונה תקיפה נוספת. בשתי הזירות יש ילדים שנפצעו קשה. ילד נזרק מההדף מהמיטה שלו בקומה השלישית ומצא את עצמו זרוק כאן. לפני דקות הייתה תקיפה נוספת בתל אביב".

שר החוץ הבהיר בדבריו כי לירי האיראני אין יעדים צבאיים: "לכל התקיפות האלה אין שום משמעות או חשיבות צבאית כלשהי. המטרה היחידה, היעד היחיד הוא לפגוע בכמה שיותר אזרחים".

עקבו אחרינו גם ב-Google News