ניתוח של חוקרים אקדמיים שפורסם הבוקר (ראשון) בסוכנות הידיעות רויטרס קובע כי סוללת הגנה אווירית מסוג פטריוט, המופעלת על ידי צבא ארה"ב, היא שככל הנראה ירתה את טיל היירוט שהיה מעורב בפיצוץ עז בבחריין ב-9 במרץ. באירוע, שהתרחש בשכונת מגורים, נפצעו 32 אזרחים, חלקם ילדים, ונגרם נזק רב למבנים.
🚨 Breaking
Officially, Bahrain says that the U.S. Patriot missile system was involved in the March 9 explosion over a residential area. pic.twitter.com/7tX7qNf2vT
— Express News (@ExNewsHD) March 21, 2026
מיד לאחר התקרית, הן בחריין והן וושינגטון מיהרו להטיל את האחריות על טהרן וטענו כי כטב"ם איראני הוא שפגע בשכונה. פיקוד המרכז של צבא ארה"ב (CENTCOM) אף כינה דיווחים על מעורבות פטריוט "שקר". עם זאת, בתגובה לשאלות רויטרס, ממשלת בחריין הודתה לראשונה כי טיל פטריוט אכן היה מעורב, אך טענה כי הוא יירט בהצלחה כטב"ם איראני באוויר, וכי הפיצוץ המשולב הוא שגרם לנזק.

שיבחו את איראן – ונעצרו: מדינות המפרץ פועלות באפס סובלנות
החוקרים ממכון מידלברי ללימודים בינלאומיים הגיעו למסקנתם בביטחון בינוני-גבוה, לאחר ניתוח של צילומי וידאו ותמונות לוויין מסחריות. על פי התחקיר, הטיל שוגר מסוללת פטריוט אמריקנית הממוקמת כ-7 ק"מ מאזור הפיצוץ. מומחים חיצוניים שבחנו את הממצאים קבעו כי המסקנות "כמעט בלתי ניתנות להכחשה".
החוקרים ציינו כי דפוס הנזק בשטח והיעדר ראיות לכטב"ם מעלים אפשרות סבירה יותר שהפיצוץ נגרם כתוצאה מתקלה בטיל הפטריוט עצמו, שהתפוצץ באוויר. "אם אכן בוצע ניסיון יירוט מעל שכונה מאוכלסת בצפיפות, היה זה ניסיון חסר אחריות שסיכן חיי אזרחים", נכתב בדו"ח. למרות טענות בחריין, אף גורם רשמי לא סיפק עד כה הוכחה למעורבות כטב"ם איראני בתקרית.

הפנטגון הפנה את השאלות בנושא לפיקוד המרכז, שלא הגיב לפניית רויטרס. גורם בכיר בבית הלבן מסר כי ארה"ב פועלת "לרסק" את יכולות הטילים והכטב"מים של איראן וכי צבא ארה"ב " לעולם אינו פוגע באזרחים", אך לא התייחס ישירות למעורבות טיל הפטריוט. באותו הלילה, נזכיר, הותקף גם בית זיקוק סמוך על ידי איראן.
