accessibility-icon
share-icon
צילום: רשתות חברתיות
צילום: רשתות חברתיות

איראן באזהרת פינוי לאולפני אל-ג'זירה: "תגובה להסתה נגדנו"

בן גביש

בן גביש

ג ניסן ה'תשפו (21.03.26)

22

92

like

2

dislike

המשטר הרצחני פרסם הודעת פינוי לבירה הקטארית דוחא ובפרט לאולפני אל-ג'זירה • האיראנים טענו כי העיר מעניקה תמיכה לכוחות ארה"ב, הפועלים נגדם, בעוד שרשת הטלוויזיה מפרסת הסתה אלימה נגד העם האיראני • כל זאת מספר ימים לאחר ריאיון של שר החוץ עראקצ'י בו אמר כי איראן לא מכוונת על מטרות אזרחיות


המשטר האיראני פרסם הערב (שבת) הודעת פינוי לתושבי בירת קטאר דוחה. בהודעה נכתב כי בעקבות השימוש שנעשה באזור זה על ידי כוחות ארה"ב, איראן רואה בעיר כמטרה לגיטימית לתקיפה.

maximize-image
images-count1+
יחליט לפעול התקפית בעקבות האזהרה? מוחמד בן עבד א-רחמן אל-ת'אני | צילום: שאטרסטוק

תוספת מפתיעה להודעה הייתה הדגת אולפני רשת אל-ג'זירה באזור אשר האיראנים ביקשו לפנות. בהודעה נאמר על כך כי העיר משמשת לא רק לתמיכה בכוחות האמריקאית, אלא גם מחזיקה בתוכה פלטפורמות תקשורת אשר מסיתות לאלימות נגד העם האיראני.

הודעה זו מגיעה מספר ימים לאחר ריאיון מלא בשקרים שסיפק שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י לתקשורת הקטארית. עראקצ'י נשאל מדוע איראן ממשיכה לתקוף בקטאר והשיב: "התקיפות שאנו מבצעים מכוונות אך ורק לבסיסים, אינטרסים ומתקנים צבאיים אמריקאיים כחלק מהגנתנו העצמית, זה תקף לכל מדינות המפרץ ולא רק לקטאר".

שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י |
maximize-image
images-count1+
ממשיך לשקר בראיונות. שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י | צילום: רשתות חברתיות

"אז לא תקפתם מטרות אזרחיות?", שאל המראיין. הבכיר האיראני השיב: "לא תקפנו שום מטרות מגורים או מטרות אזרחיות. ייתכן שהיה נזק היקפי באזורי מגורים, דבר שהוא נורמלי בכל מלחמה, ונקטנו בכל אמצעי הזהירות כדי להימנע מכך". לאחר מכן, עראקצ'י ניסה להצדיק את הפגיעה האיראנית במטרות אזרחיות והאשים את ארה"ב בשיגור טילים בעיקר מאזורי מגורים אזרחיים במדינות המפרץ.

עקבו אחרינו גם ב-Google News