המשטר האיראני פרסם הערב (שבת) הודעת פינוי לתושבי בירת קטאר דוחה. בהודעה נכתב כי בעקבות השימוש שנעשה באזור זה על ידי כוחות ארה"ב, איראן רואה בעיר כמטרה לגיטימית לתקיפה.

תוספת מפתיעה להודעה הייתה הדגת אולפני רשת אל-ג'זירה באזור אשר האיראנים ביקשו לפנות. בהודעה נאמר על כך כי העיר משמשת לא רק לתמיכה בכוחות האמריקאית, אלא גם מחזיקה בתוכה פלטפורמות תקשורת אשר מסיתות לאלימות נגד העם האיראני.
הודעה זו מגיעה מספר ימים לאחר ריאיון מלא בשקרים שסיפק שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י לתקשורת הקטארית. עראקצ'י נשאל מדוע איראן ממשיכה לתקוף בקטאר והשיב: "התקיפות שאנו מבצעים מכוונות אך ורק לבסיסים, אינטרסים ומתקנים צבאיים אמריקאיים כחלק מהגנתנו העצמית, זה תקף לכל מדינות המפרץ ולא רק לקטאר".

"אז לא תקפתם מטרות אזרחיות?", שאל המראיין. הבכיר האיראני השיב: "לא תקפנו שום מטרות מגורים או מטרות אזרחיות. ייתכן שהיה נזק היקפי באזורי מגורים, דבר שהוא נורמלי בכל מלחמה, ונקטנו בכל אמצעי הזהירות כדי להימנע מכך". לאחר מכן, עראקצ'י ניסה להצדיק את הפגיעה האיראנית במטרות אזרחיות והאשים את ארה"ב בשיגור טילים בעיקר מאזורי מגורים אזרחיים במדינות המפרץ.
