accessibility-icon
share-icon
צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל על הטיל החדש של איראן: "יכול להגיע לבירות אירופה"

דסק C14

דסק C14

ג ניסן ה'תשפו (21.03.26)

19

121

like

1

dislike

הרמטכ"ל סיפק הצהרה מיוחדת לאחר שלושה שבועות של לחימה במבצע "שאגת הארי" • רב-אלוף זמיר פירט על המכות שחטפה איראן במהלך המבצע וגם מה התוכניות להמשך המערכה עם חיזבאללה • הרמטכ"ל עדכן בנוסף על הטיל החדש בו השתמשה איראן - שיכול להגיע משטחה ועד לבירות אירופה


הרמטכ"ל, רב-אלוף אייל זמיר פרסם היום הצהרה לאחר שלושה שבועות של לחימה. זמיר פירט על הפגיעה שנעשה בבכירי המשטר האיראני ובמתקניו וגם עדכן על הנשק החדש בו איראן השתמשה במהלך סוף השבוע לא נגד ישראל, אלא נגד צבא ארה"ב.

maximize-image
הרמטכ"ל אייל זמיר עם חיילים אמריקנים | צילום: דובר צה"ל

רב-אלוף זמיר: "הפגיעה הנרחבת שגרמנו למשטר האיראני בשלושת השבועות האחרונים, מתחילה להצטבר לכדי הישג מערכתי-אסטרטגי, צבאי, כלכלי ושלטוני. משטר הרוע חלש יותר, איראן חשופה יותר וללא יכולת הגנה משמעותית".

הרמטכ"ל המשיך: "איראן שיגרה טיל בליסטי בין יבשתי דו שלבי לטווח של 4,000 קילומטרים לעבר מטרה אמריקאית באי דייגו גרסיה. טילים אלה לא נועדו לפגוע בישראל. הטווח שלהם מגיע לבירות אירופה – ברלין, פריז ורומא כולן נמצאות בטווח איום ישיר".


לגבי הזירה הצפונית אמר הרמטכ"ל: "אישרתי היום לפיקוד הצפון את התוכניות להמשך הלחימה. אין יותר הכלה, יש יוזמה והתקפיות. כוחותינו יעמדו כחיץ בין האויב לישובים וכל מטרה שתהווה איום עליהם – תוסר. אנחנו באמצע הדרך אך הכיוון ברור. בעוד כשבוע, בפסח, חג החירות, נמשיך ונלחם על חירותנו ועתידנו".

עקבו אחרינו גם ב-Google News