הנוכחות האמריקנית באזור המפרץ הפרסי נמשכת כבר מספר שבועות – אך כעת היא מקבלת חיזוק משמעותי נוסף: נושאת המטוסים "ג'רלד ר. פורד", שפעלה לאחרונה באזור ונצואלה, הונחתה להמשיך ישירות אל המזרח התיכון ולא לשוב לבסיס האם שלה בווירג'יניה לפני סוף אפריל או תחילת מאי. מדובר בצעד נוסף במסגרת פריסת הכוחות האמריקניים באזור בשל המתיחות והאיומים לתקיפה בשטח איראן.
פריסת הכוחות האמריקניים באזור
על פי ארבעה גורמים אמריקניים, ההודעה נמסרה לצוות הספינה ביום חמישי. נושאת המטוסים והכוחות המלווים אותה יצטרפו לכוח התקיפה של "אברהם לינקולן", שכבר מוצבת באזור המפרץ הפרסי. בכך תוצב בזירה האסטרטגית אחת מנושאות המטוסים המתקדמות ביותר של הצי האמריקני – לאחר שנטלה חלק במבצע ללכידתו של ניקולס מדורו בתחילת ינואר.
טראמפ מציב דד-ליין לאיראן: "אם לא נגיע להסכם – זה ייגמר רע"
הצעד מגיע במקביל לדבריו התקיפים של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שהבהיר כי לאיראן נותרו "שבועות ספורים בלבד" להגיע להסכם, אחרת תיאלץ להתמודד עם "שלב שני" שיהיה לדבריו "טראומתי מאוד". טראמפ הזכיר את מבצע "פטיש חצות", שבו תקף צבא ארה"ב את אתר הגרעין בפורדו, ורמז כי תרחיש דומה עשוי להתרחש שוב – אם השיחות ייכשלו.
Trump on Iran:
I will talk to the Iranians as long as I like.
If we can't get a deal with them, we will go to phase two.
Phase two will be very tough for them.
I am not looking for that. pic.twitter.com/ToGq8x1NOy
— Clash Report (@clashreport) February 12, 2026
לדבריו, "ההסכם צריך לקרות מהר מאוד". גורמים בישראל העריכו כי טראמפ הציב למעשה דד-ליין ברור – תוך שעדיין ניכר מאמץ לשדר כי ארה"ב לא נגררת למלחמה, אלא יוזמת מדיניות תקיפה מתוך עמדת כוח.
תיאום הדוק עם ישראל – והיערכות הגנתית
במקביל למהלכים האמריקניים, אמש פירסמנו בחדשות 14 כי מערכת הביטחון בישראל ממשיכה לשדר מוכנות גבוהה – הן בהתקפה והן בהגנה. בצה"ל מציינים כי מערך ההגנה האווירית שודרג משמעותית, עם פריסה רב-שכבתית, יכולות גילוי חדשות, מלאי מיירטים ותיאום הדוק עם האמריקנים. גורמים ביטחוניים מדגישים כי הפערים שנפתחו במהלך החודשים האחרונים מול האיומים האיראניים – נסגרו.
הפריסה הנרחבת כוללת גם פרויקטים משותפים בזירה האזורית, ומבוססת על תפיסה של "עומק אסטרטגי" שיאפשר זיהוי ויירוט איומים עוד לפני שיחצו את גבולות ישראל.
דובר צה"ל בפנייה חריגה לעם האיראני: "צרו קשר לשיתופי פעולה"
בצעד חריג נוסף, דובר צה"ל פרסם אמש ברשת X מסר ישיר לעם האיראני בפרסית, בו קרא להם "לעקוב אך ורק אחר הערוצים הרשמיים" ולהיזהר מחשבונות מתחזים. במערכת הביטחון רואים בכך חלק ממאמץ ההסברה ליצירת קשר ישיר עם הציבור באיראן – מעל ראשו של משטר האייתוללות הרצחני.
از مردم میهنپرست ایرانی درخواست مینماییم لطفاً تنها راههای تماس رسمی ما را دنبال کرده و برای هرگونه همکاری با ما در ارتباط باشید.
صفحات و لینکهای درجشده در این پست (لینک در بیو)، تنها حسابهای رسمی و معتبر میباشند. pic.twitter.com/LhRuO8hX7v
— ارتش دفاعی اسرائیل | IDF Farsi (@IDFFarsi) February 12, 2026
גורמים מדיניים וביטחוניים מעריכים כי בשלב זה, טראמפ מבקש למצות את נתיב הדיפלומטיה – אך ההכנות הצבאיות כבר בעיצומן. ההחלטה לשגר את הפורד לאזור, דווקא כעת, נועדה להבהיר לטהראן: הזמן אוזל – והמחיר עלול להיות כבד.
אנחנו עושים מאמץ גדול לאתר את בעלי הזכויות בצילומים. השימוש ביצירות שבעל הזכויות בהן אינו ידוע או לא אותר נעשה לפי סעיף 27א ל"חוק זכויות יוצרים". אם זיהיתם צילום ואתם בעלי הזכויות בו נא לפנות ל[email protected]
