פנייה חריגה מישראל לעם האיראני: דובר צה"ל הרשמי בשפה הפרסית פרסם היום (חמישי) פוסט חריג במיוחד ברשת החברתית X (טוויטר) בו כתב: "אנו מבקשים מהעם האיראני הפטריוטי לעקוב אך ורק אחר דרכי הקשר הרשמיות שלנו וליצור עמנו קשר לכל סוג של שיתוף פעולה".
از مردم میهنپرست ایرانی درخواست مینماییم لطفاً تنها راههای تماس رسمی ما را دنبال کرده و برای هرگونه همکاری با ما در ارتباط باشید.
صفحات و لینکهای درجشده در این پست (لینک در بیو)، تنها حسابهای رسمی و معتبر میباشند. pic.twitter.com/LhRuO8hX7v
— ارتش دفاعی اسرائیل | IDF Farsi (@IDFFarsi) February 12, 2026
בהמשך, נכתב בהודעה: "אינטראקציה עם חשבונות שמתחזים לעמודים רשמיים עלולה לחשוף אתכם למידע שגוי ואף לגורמים עוינים". הפרסום של דובר צה"ל חושף הצצה מינורית לקשרים של ישראל עם העם האיראני עצמו – מעל ראשו של המשטר, וכן על הסכנות העומדות בפני אלו המשתפים פעולה עם צה"ל.
היחסים בין ישראל לעם האיראני הם כמובן לא רשמיים, בשל שלטונו הדיקטטורי של משטר האייתוללות, אך מתחת לפני השטח – אוהדים ביותר. כך למשל, אזרח גולה מאיראן שיתף לאחרונה בחשבון ה-X את אכזבתו מכך שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ טרם מימש את הבטחתו למפגינים, והודה: "אני מרגיש שביקשנו עזרה מהאדם הלא נכון. היינו צריכים להתקשר לביבי מההתחלה".

הציוץ גרר תגובות רבות, רבים צידדו בדבריו, אחד הגולשים אף האשים: "טראמפ עצר את ביבי ולא נתן לו לסיים את העבודה", משתמשת אחרת טענה כי על המוחים להתחמש באופן עצמאי, והוסיפה: "נשיא ארה"ב רצה לרכוב על הגל שלנו, כי חיינו היו תלויים בו. הוא ניצל אותנו".

איראנים בווידוי חריג: "היינו צריכים להתקשר לביבי מההתחלה"
גולה איראני שהגיב גם הוא תיאר את חיבתו לראש הממשלה נתניהו: "תמיד היו לי רגשות טובים מאוד כלפי ביבי, הוא איש של מעשים, לא של מילים", גולש אחר אף כינה אותו "מלך איראן הנצחי".
ברקע – המהלכים המדיניים
כזכור, אמש נערכה פגישת הפסגה הגורלית בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לראש הממשלה בנימין נתניהו, וזאת על רקע המשא ומתן בין ישראל לארצות הברית בנושא הגרעין, והאפשרות הממשית לתקיפה באיראן. הפגישה, בניגוד לפעמים קודמות, לא כללה הצהרות כאלו ואחרות, אלא נפתחה – והסתיימה בדממה.

לא הרבה פרטים דלפו לתקשורת אחרי הפגישה הארוכה, שנמשכה קרוב לשלוש שעות, אך מיד לאחריה – טראמפ פרסם הודעה מסכמת ברשת החברתית TRUTH: "זו הייתה פגישה טובה מאוד, הקשר הנפלא בין שתי המדינות שלנו נמשך".
בהמשך, התייחס טראמפ לתוכן הפגישה: "לא הושגה כל החלטה סופית, למעט העובדה שהתעקשתי שהמשא ומתן עם איראן יימשך כדי לבחון האם ניתן להגיע להסכם. אם ניתן – הבהרתי לראש הממשלה שזו תהיה העדפתי. אם לא – נצטרך לראות מה תהיה התוצאה".

"בפעם הקודמת איראן החליטה שמוטב לה שלא להגיע להסכם, והיא ספגה את "פטיש חצות" – וזה לא הסתיים טוב מבחינתה. נקווה שהפעם תהיה סבירה ואחראית יותר", המשיך טראמפ, "בנוסף, דנו בהתקדמות המשמעותית שמושגת בעזה ובאזור בכלל. יש שלום אמיתי במזרח התיכון".

הסתיימה פגישת רה"מ נתניהו והנשיא טראמפ
לשכת ראש הממשלה פרסמה גם היא הודעה לאחר הפגישה ובה נכתב: "ראש הממשלה בנימין נתניהו סיים עתה פגישה בבית הלבן עם נשיא ארה״ב דונלד טראמפ וצוותו. בפגישה דנו במו"מ עם איראן, בעזה ובהתפתחויות האזוריות. ראש הממשלה עמד על צרכי הביטחון של מדינת ישראל בהקשר למו"מ, והשניים סיכמו על המשך התיאום והקשר ההדוק ביניהם".
