נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס הערב (חמישי) לפגישה המדינית עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואף עלה למתקפה חריפה נגד הנשיא יצחק הרצוג: "צריך להתבייש על כך שלא נתן חנינה לנתניהו".

הנשיא הוסיף פרשנות משלו מדוע הרצוג לא נתן עדיין חנינה לנתניהו: "אבל הוא לא רוצה לעשות את זה כי, אני מניח, הוא מאבד את הכוח שלו. אני חושב שזה צריך לבייש את העם בישראל שהרצוג לא נותן את החנינה. זו חרפה. הוא צריך לתת את זה".
באשר ללוח הזמנים למשא ומתן אם איראן, אמר טראמפ כי הדבר צריך לקרות בהקדם האפשרי: "בחודש הקרוב, הם צריכים להסכים מהר מאוד", והוסיף כי "נתניהו לא אמר לי להפסיק לדבר עם האיראנים. אני אדבר איתם כמה שארצה. אבל אם לא נגיע לשלב 2, יהיה קשוח בשבילם".

לדברי הנשיא, "האיראנים חייבים לעשות עסקה. או שזה יהיה טראומתי בשבילם. לא רוצה שזה יקרה. הם היו צריכים לעשות עסקה והם חטפו 'פטיש חצות'. אם הם לא יעשו עסקה – זה יהיה סיפור אחר". עוד הוסיף טראמפ: "היתה לי פגישה טובה עם נתניהו והוא מבין. אבל זה תלוי בי. אם העסקה הוגנת אז יהיה להם קשה".
טראמפ אף התייחס לטבח השבעה באוקטובר ולשאלת אחריותו של ראש הממשלה: "כולם אחראים, זאת הייתה מתקפה נוראית. הוא לא ראה את זה מגיע ואף אחד אחר לא היה רואה את זה מגיע במקומו. הוא היה ראש ממשלה נהדר לזמן מלחמה. הנשיא צריך להתבייש בעצמו, יכול לתת לו חנינה ולא נתן". הנשיא ציין כי נתניהו והוא נמצאים קרובים מאוד ונמצאים בקשר הדוק אחד לשני וכי טראמפ עצמו היווה חבר טוב מאוד לאומה הישראלית.

הדברים הללו הגיעו לאחר פסגה מדינית בין המנהיגים כאשר השניים הביעו שביעות רצון מהפגישה המוצלחת. זמן קצר לפני חזרתו לישראל נתניהו אמר כי "הנשיא סבור שהאיראנים כבר מבינים עם מי יש להם עסק, אני חושב שהתנאים שהוא מציב, בשילוב ההבנה שלהם שטעו בפעם הקודמת כשלא הגיעו להסכם, עשויים להביא לכך שיסכימו לתנאים שיאפשרו השגת הסכם טוב".

עם זאת, נתניהו לא חסך את דעתו האישית על האמינות של המשטר בטהרן: "אינני מסתיר את הספקנות הכללית שלי לגבי האפשרות להגיע להסכם כלשהו עם איראן". נתניהו הבהיר לנשיא ולצוותו כי ישראל לא תסתפק בהגבלות על תוכנית הגרעין בלבד. לדבריו, כל הסכם עתידי חייב לטפל ב"מרכיבים החשובים למדינת ישראל": עצירת פרויקט הטילים הבליסטיים, ריסון השלוחים האיראניים ברחבי המזרח התיכון, ופיקוח הדוק על יכולות הגרעין.
מעבר לנושא האיראני, ציין נתניהו כי השניים דנו במצב ברצועת עזה ובייצוב האזור כולו. הוא חתם את דבריו בשבחים חמים למארחו: "זו הייתה שיחה מצוינת עם ידיד גדול של מדינת ישראל – נשיא שאין כמותו".

כאמור, אמש, בפעם השישית מאז חזרתו של דונלד טראמפ לבית הלבן, התייצב ראש הממשלה בנימין נתניהו בוושינגטון לפסגה מדינית שערכה קרוב ל-3 שעות. בניגוד למפגשים קודמים בין השניים, הפעם בחרו המנהיגים שלא לשאת הצהרה משותפת אל מול המצלמות.
כזכור, בנובמבר האחרון, הגיש ראש הממשלה בנימין נתניהו בקשת חנינה רשמית לנשיא המדינה יצחק הרצוג, זאת בעוד משפטו עדיין מתנהל. בבקשה, שהוגשה באמצעות עו"ד עמית חדד ובליווי מכתב אישי מנתניהו, נטען כי המשך ההליך המשפטי "קורע את העם" ומהווה נטל בלתי אפשרי על תפקודו של ראש הממשלה בעת חירום.

נתניהו הדגיש כי סיום המשפט הוא אינטרס לאומי שיסייע לריפוי השסעים בחברה הישראלית. הבקשה הוגשה בגיבוי פומבי משמעותי של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שקרא להרצוג להעניק לנתניהו חנינה מלאה כדי שיוכל להתמקד באתגרי הביטחון של ישראל.
