בתוכנית "הפטריוטים" הערב (שלישי) התייחסו חברי הפאנל לחשיפה הדרמטית ולדבריו של היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, אביחי מנדלבליט, לפיהם לא היה מורה על פתיחה בחקירה בתיק המתנות על בסיס קבלת סיגרים מלפני עשור, ובמיוחד להצהרת היועמ"ש לשעבר, אותה הגיש לבית המשפט, לפיה אישר פתיחה בחקירה – למרות שהפרוטוקולים מוכיחים אחרת.

פאנליסט התוכנית, איתמר פליישמן, פתח במונולוג חריף, וטען כי התנהלות המשטרה והפרקליטות, ובפרט האישור לפתיחה בחקירה בניגוד לחוק יסוד והשתיקה של מנדלבליט סביב העניין, מהווה עבריינות לשמה. "הם מודים בפניו – אנחנו הפרנו חוק יסוד כרגע במדינת ישראל, בניגוד להוראה שלך", אמר פליישמן בלהט, כשהוא מתייחס לאישור החקירה ללא אישור היועמ"ש כנדרש בחוק.

"בנפש חפצה": האם מנדלבליט שיקר לבית המשפט בתיקי נתניהו?
"יושב שם מנדלבליט, הוא לא שקרן – הוא עבריין. מדובר בעבריין. זה שמערכת אכיפת החוק הישראלית לא מטפלת בעבריינים מהסוג שלו זה כבר משהו אחר, והוא לא עושה עם זה כלום". פליישמן המשיך ותקף את התנהלות המעורבים בתיק, תוך שהוא טוען כי לא מדובר בטעות אלא במהלך מכוון שידוע לכל: "ברור שכולם יודעים… הם ידעו שיש את הפרוטוקולים שמוכיחים שהוא משקר".

בהמשך דבריו קרא פליישמן לעצירת המשפט באופן מיידי ולחשבון נפש עמוק של המערכת, הכולל חקירות פליליות נרחבות נגד המעורבים: "בכל מדינה נורמלית המשפט הזה היה נעצר מחר. היו צריכים לצעוד פה בסך, בספירה שלי, בין 20 ל-40 פרקליטים, שוטרים ויועצים כדי להיחקר במרתפים על הקשר".
לסיום, הגדיר פליישמן את האירוע במילים קשות ביותר: "זו לא בגידה בנתניהו – זו בגידה במדינת ישראל. חתירה תחת כל האושיות הדמוקרטיות שלה. כי אין דבר יותר דיקטטורה משוטרים שמפרים חוק יסוד, ומי שאחראי על מערכת אכיפת החוק מחליק את זה". המגיש ינון מגל הוסיף וחידד: "ומשקרים לבית המשפט".

כזכור, הדברים נאמרו על רקע הפרסום לפיו מנדלבליט אמר בשיחות סגורות כי "לא הייתי פותח בחקירה פלילית על קבלת סיגרים מלפני 10 שנים", אמירה שמטילה צל כבד על הלגיטימיות של פתיחת החקירה בתיק 1000.
