משרד החוץ פרסם היום (ראשון) הצהרה מדינית משמעותית, במהלכה הביע שר החוץ גדעון סער תמיכה ב"תוכנית טראמפ לעזה". הדברים נאמרו בפגישה שקיים סער במשרד החוץ בירושלים עם מקבילו מפרגוואי, רובן רמירז לצקנו, שם הדגיש כי פירוק חמאס מנשקו ופירוז הרצועה הם תנאים הכרחיים לביטחון האזורי.
במהלך הצהרות משותפות לתקשורת, פירט סער את עמדתו: "אנחנו תומכים בתוכנית טראמפ לעזה. חמאס חייב להיות מפורק מנשקו ועזה חייבת להיות מפורזת. זה בלב התוכנית ואסור להתפשר על כך". עוד הוסיף כי הדבר "הכרחי לביטחון וליציבות של האזור, וגם לעתיד טוב יותר לתושבי עזה עצמם".

סער שיבח את נשיא פרגוואי על החלטתו להכריז על משמרות המהפכה של איראן כארגון טרור, והזהיר מפני הסכנה הנשקפת מהמשטר בטהרן. "הנסיון של המשטר הקיצוני להשיג נשק גרעיני הוא סכנה ברורה לשלום העולם", אמר סער, "הטילים הבליסטיים ארוכי הטווח שהמשטר האיראני מבקש לייצר מסכנים את ישראל, אבל לא רק אותה. גם מדינות אירופה מאוימות".
שר החוץ של פרגוואי, רובן רמירז לצקנו, הביע תמיכה בלתי מסויגת בישראל. "פרגוואי תומכת באופן חד-משמעי ולא עוררין בזכותה של מדינת ישראל לקיום ולהגנה עצמית", הצהיר. הוא הוסיף כי עמדה זו התחזקה לאחר מתקפת ה-7 באוקטובר, וכי ההחלטה לפתוח את שגרירות פרגוואי בירושלים משקפת מדיניות חוץ עקבית וברורה.
