דובר צה"ל, תת-אלוף אפי דפרין, הוציא הודעה היום (שישי) לקראת השבת ועדכן: "במהלך השבוע החולף המשיך צה"ל לפעול בכלל הזירות, הן בהגנה והן בהתקפה, תוך חיזוק היכולות המבצעיות במטרה לשמור על ביטחון אזרחי מדינת ישראל".

לדבריו, ברצועת עזה בוצעו במהלך השבוע מספר תקיפות משמעותיות, זאת בתגובה להפרת הסכם הפסקת האש על ידי חמאס. במסגרת התקיפות חוסלו מחבלים בכירים שהיו מעורבים בטבח השבעה באוקטובר.
עוד ציין דובר צה"ל כי הכוחות ממשיכים לפעול ולתקוף מעבר לקו הצהוב, ומהווים חיץ בין תושבי ישראל לבין איומים ביטחוניים שונים.

עוד הוסיף כי הוסדר מעמדם ואופן שירותם של בני הציבור החרדי המשרתים בצה"ל באמצעות פקודת מטכ"ל ייעודית, ובמסגרתה מונה יועץ לרמטכ"ל לענייני חרדים. לדבריו, מדובר בצעד משמעותי לחיזוק מעמדו של צה"ל כצבא העם, ולשילוב כלל חלקי החברה בשירות הצבאי.
בסיום ההודעה הבהיר תא"ל דפרין כי כוחות צה"ל ערוכים, כפי שהיו בשבועות האחרונים, הן בהגנה והן בהתקפה בכל גבולות המדינה. לדבריו, אין כל שינוי בהנחיות לציבור, ובצה"ל יעדכנו במידה ויחול שינוי. "אמשיך לעדכן אתכם בכל התפתחות".
