סוכנות הידיעות האיראנית פארס, המזוהה עם משמרות המהפכה, דיווחה הבוקר (חמישי) כי טיל בליסטי חדש מדגם חורמשהר-4 נפרס לראשונה בבסיסי טילים תת-קרקעיים ברחבי איראן. על פי הדיווח, מדובר באחד הטילים החזקים והמתקדמים שברשות טהראן, והמהירות האווירית שלו עשויה לאפשר פגיעה בישראל בתוך 10 עד 12 דקות בלבד מרגע השיגור.

לפי הנתונים שפורסמו ברשת המזוהה עם המשטר הרצחני באיראן, הטיל מסוגל להגיע למהירות של כ-16 מאך מחוץ לאטמוספירה (פי 16 ממהירות הקול), ו-8 מאך כאשר הוא טס בתוכה. לדברי הסוכנות, "פריסת הטיל החדיש תורמת להעלאת רמת הכשירות הצבאית לרמות חסרות תקדים".
הדיווח על חיזוק הזרוע הצבאית מגיע על רקע התקדמות אפשרית במסלול הדיפלומטי. על פי דיווח שפורסם הבוקר ב"ניו יורק טיימס", גורמים באיראן הסכימו לראשונה לדון עם ארצות הברית גם בנושאים שהיו עד כה מחוץ לתחום – בהם מערך הטילים האיראני והתמיכה בארגוני פרוקסי ברחבי המזרח התיכון.
עד כה, עיקר ההתמקדות במגעים הבלתי-ישירים בין הצדדים הייתה סביב תוכנית הגרעין בלבד.

איראן תוותר על מערך הטילים והתמיכה בארגוני הפרוקסי שלה?
שלושה מקורות איראניים רשמיים, וכן גורם ערבי, אמרו לעיתון כי "שני הצדדים נדרשו להתגמש במעט", וכי ההסכמה כללה גם ויתור אמריקני – לפיו השיחות ייערכו בעומאן וללא מעורבות של מדינות האזור.

איומים במקביל למו"מ
חרף הדיווחים על נכונות להידברות, דובר צבא איראן המשיך לאיים על כוחות אמריקאיים באזור. לדבריו, "אם תפרוץ מלחמה – היא תתפשט לכל האזור ותכלול את כל הבסיסים האמריקאים, מהמפרץ הפרסי ועד עומאן. הבסיסים הללו נגישים לנו ופגיעים".
