accessibility-icon
share-icon
צילום: חיים גולדברג, פלאש 90, רשתות ערביות, שאטרסטוק
צילום: חיים גולדברג, פלאש 90, רשתות ערביות, שאטרסטוק

איראן תוותר על מערך הטילים והתמיכה בארגוני הפרוקסי שלה?

דסק C14

דסק C14

יח שבט ה'תשפו (05.02.26)

15

41

like

7

dislike

התקשורת בארה"ב דיווחה כי איראן הסכימה לדון בשיחות עם ארה"ב גם בסוגיית הטילים ובתמיכתה בארגוני הטרור במזרח התיכון • זאת לאחר ששני הצדדים הסכימו כי עיקר השיחות יתמקד בתוכנית הגרעין • במקביל, דובר צבא המשטר המשיך לאיים: "אם תפרוץ מלחמה - נתקוף גם בסיסים אמריקאים"


עיתון הניו יורק טיימס דיווח היום (חמישי) כי באיראן הסכימו לדון בשיחות עם ארה"ב גם בסוגיית הטילים ובתמיכה בארגוני הפרוקסי שלה במזרח התיכון. על פי הדיווח, שני הצדדים סיכמו כי עיקר שיחות יעסוק בתוכנית הגרעין, אך גם הסכימו כי ידונו בטילים ובארגוני הפרוקסי – שני נושאים שעד עתה משטר האייתוללות סירב להכניס.

maximize-image
יוותר על הפרוקסי? מוחמד פאקפור מפקד משמרות המהפכה | צילום: רשתות איראניות

שלושה גורמים רשמיים באיראן וגורם ערבי אמרו לעיתון כי "בסופו של דבר, כולם התפשרו מעט". על פי אותם גורמים, ארה"ב הסכימה שהשיחות יתקיימו בעומאן וללא מעורבות גורמים אזוריים, ובאיראן הסכימו לקיים שיחות ישירות עם האמריקאים.

הדיווח האמריקאי מגיע לאחר שהבוקר דובר צבא איראן המשיך עם הקו המאיים של המשטר. הדובר שיגר איום חריג לעבר ארצות הברית בנוגע לתגובת המשטר לפעולה אמריקאית ואמר: "אם תפרוץ מלחמה, היקפה יקיף את כל האזור ואת כל הבסיסים האמריקאים; מהמפרץ הפרסי ועד עומאן, שם יש לאמריקה בסיסים. הגישה שלנו לבסיסים אמריקאים קלה, והם פגיעים".

עקבו אחרינו גם ב-Google News