בעקבות הדיווחים על ביטול סבב השיחות שמתוכנן ליום שישי הקרוב בין ארצות הברית לאיראן ואמור להתקיים בעומאן, הנשיא דונלד טראמפ שיגר הערב (רביעי) איום חריף במיוחד למנהיג משטר האייתוללות, עלי חמינאי: "הוא צריך להיות מודאג מאוד".

עוד קודם לכן, עם הדיווחים על ההחלטה האיראנית – גורמים אמריקאים טענו כי ההתפתחויות האחרונות דוחפות את הנשיא דונלד טראמפ לכיוון האופציה של תקיפה צבאית, כך לפי סוכנות הידיעות רויטרס. במקביל, בשל ביטול השיחות – סטיב וויטקוף צפוי לעזוב את המזרח התיכון כבר מחר, ולשוב למיאמי.
האיראנים, כפי שדובר רבות לאחרונה, מסרבים לדון בכל נושא שאינו הגרעין, כששוב ושוב הדגישו כי פרויקט הטילים הבליסטים שלהם "אינם נתונים למשא ומתן". כך למשל, בכיר איראני מסר לרויטרס: "ההתעקשות של ארה"ב לדון בנושאים שאינם גרעיניים עלולה לסכן את השיחות בעומאן", והדגיש כי איראן מוכנה לנהל שיחות עם ארה"ב "רק בנושא הגרעין".

בטהרן כבר החלו להגיב למידע שהגיע מהדיווחים על פיצוץ השיחות: מקור איראני מסר לאתר החדשות הערבי "אל ערבי אל חדת'": "הדלפות אמריקאיות על ביטול המו"מ הן עדות לחוסר הרצינות של וושינגטון. לא נקבל משא ומתן על שום נושא שאינו נושא הגרעין. נראה שהזרם הקיצוני המתנגד לדיפלומטיה משתלט על ההחלטה האמריקאית בנוגע למו"מ".

פיצוץ במגעים בין איראן לארה"ב: סבב השיחות שתוכנן לשישי בוטל
רק הבוקר דווח כי על פי מקורות ערביים, מיקום שיחות הגרעין בין ארצות הברית לאיראן צפוי להשתנות מטורקיה לעומאן. בדיווח נטען בנוסף כי ממשלו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נענה לבקשת איראן להעביר את מיקום השיחות.

ארה"ב יירטה כטב"ם איראני שהתקרב לנושאת המטוסים לינקולן
הביטול מגיע לאחר שכבר אתמול דיווחו בוול סטריט ג'רנל כי גורמים איראנים מאיימים לבטל את השיחות, כשעל פי הדיווח – הסיבה אינה ברורה. כזכור, דובר משרד החוץ האיראני אישר את דבר קיום השיחות. השיחות היו אמורות להתקיים על פי ההערכות, ברמת שרי חוץ, בין שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י לבין שליחו של הנשיא טראמפ, סטיב וויטקוף.
ברקע הביטול – ההחרפה ביחסים
המתיחות בין איראן לארצות הברית הולכת ומחריפה, רק אתמול נרשמו מספר תקריות חריגות במיוחד: גורם אמריקאי חשף כי צבא ארה"ב הפיל כטב"ם איראני מסוג שאהד-139, אשר טס לעבר נושאת המטוסים "אברהם לינקולן" בים הערבי. הכטב"ם הופל ע"י מטוס קרב אמריקני מסוג F-35.

במקביל, סוכנות הידיעות דיווחה כי שש ספינות תותחים איראניות ניסו לעצור מכלית נפט אמריקאית במצרי הורמוז, והורו לה לעצור. הספינה האיצה ומאוחר יותר לוותה למקום מבטחים על ידי ספינת מלחמה אמריקאית.
